Gefle-Malmö 4-3!

Efter en hellugn semesterhelg där jag mest spelat tennis och suttit hemma själv på kvällarna så såg jag verkligen fram emot att se Gefle möta Malmö på Strömvallen. Jag, Nisse och Patrik E åkte in och vilken match vi fick se!!

Den slutade 4-3 till GIF efter en helt osannolik vändning där de låg under med 0-3 i halvtid. Andra halvlek måste vara en av de bästa halvlekar Gefle IF har gjort någonsin och förutom målen skapade man massor av chanser. Framförallt tycker jag 3-målsskytten Mattias Woxlin och Bapupa på mittfältet storspelade i andra halvlek och Bapupa visade härlig teknik och kreativitet på högerkanten. Det kan bli bra framöver med honom och Makondele på varsin kant.

27 grader varmt och 6000 på Strömvallen när laget vänder mot seriefavoriteten det är såna matchen man inte glömmer i första taget. Vad ska man säga om Malmö då? Jag tyckte laget såg stabilt ut i första halvlek och framförallt kändes deras mittbackar som om de var omöjliga att komma förbi men precis som resten av laget så var de väldigt bleka i andra halvlek. I första halvlek var Olof Persson och Junior duktiga tyckte jag men sen var alla i MFF urusla och tränare Åkeby fick nog ett och annat att fundera på efter den här matchen.

Gefle Dagblads krönikör efter matchen

0 Kommentarer - Skriv gärna!: