Lundell, Gasklockorna Gävle 14 Juli -06


Igår var det alltså dags för Lundells konsert på Gasklockorna i Gävle. Jag och Persson åkte till Staffan o Linda redan vid 16 tiden. Vid 18-tiden åkte vi in till Gävle och hann med lite picknick utanför men själva spelplatsen var tyvärr ingen höjdare. Området utanför är ett industriområde och själva konsertplatsen var en stor grusplan där de längst bak hade skapat ett pubområde där man inte fick ta med ölen utanför. Tyvärr innebar det att en tredjedel av publiken stod mest i puben hela kvällen.

Uffe var i alla fall på bra humör som vanligt nu för tiden :) Kändes lite segt i början och väldigt glest med folk men efter några låtar blev det rätt bra fart på både Uffe och publiken. Får väl skamset erkänna att även den här konserten blev det någon öl för mycket så att man inte minns allt glasklart. Persson och jag stod nästan längst fram och njöt framförallt av låtarna Senare år, Kapten Kidd och Rått och romantiskt! Synd bara att det är så många som pladdrar sönder de lugna låtarna. Ljudet var tyvärr inte det bästa heller så just det faktum att Gasklockorna var en trist plats och ljudet gör ju att konserten blev lite sämre. Dessutom tycker jag låtlistan på fjolårets sommarturné var bättre men ändå en trevlig kväll och min sjätte Lundellkonsert var klart godkänd.

Efter konserten gick vi på Heartbreak och sen gick jag till T som snällt nog skjutsade hem mig imorse. Mitt berömda lokalsinne fick mig att yra bort mig lite på Brynäs men hittade rätt till slut :) En rolig kväll var det och även om jag önskar att Lundell bytte en del låtar känner jag redan nu att jag måste se honom nån merstans i sommar och helst då på en mysigare plats än Gasklockorna. Borgholm, Skansen eller Trädgården i Gtb kanske det kan bli!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

annen sa...

Trist med konsertplatsen :( Det är en viktig del ju när det gäller konserter.

Jack71 sa...

Ja det blir ju en bättre känsla om man hade fått sitta i en grässlänt vid havet på Gotland och lyssnat jämfört med hur det var på grusparkeringen vid Gasklockorna.