Robbie Williams - Ullevi 2 Juli 2006!

Härlig känsla att komma in på Ullevi där solen gassade och folk överallt. Vi köpte en varsin öl och gick framåt på innerplanen. Jag föreslog att vi skulle gå längre fram efter en kant men vi hamnade av nån anledning ändå mitt i och till slut blev det så tjockt så vi stannade på främre halvan av planen en bit framför mixerbordet.

Tyvärr hade det nog inte hjälpt att varit 1.90 heller för det var svårt att se bra när Robbie anlände till första låten Radio men som tur var så var storbildskärmarna rejäla så man kikade mest på dem. Ubbe gick framåt efter någon låt och lyckades få en bra plats efter kanten ganska långt fram men vi blev tyvärr kvar jag, nisse och lina vilket var lite synd. Radio är inte nån favorit för mig men sen blev det bättre och bättre.

Jag gillar ju Tripping och Sin sin sin från nya skivan och de låtarna lät väldigt bra med lite mer tryck live än annars och hyfsat drag på publiken var det. Robbie verkade väldigt glad och hade många roliga mellansnack där han drev både lite med sig själv och vissa tjejer i publiken. En luftballong som svävade över Ullivi fick hans uppmärksamhet och Robbie tyckte det var fördjävligt att mannen i luftballongen kikade på konserten gratis och så fick han hela Ullevi med 60 000 människor att peka mot ballongen och skrika Fuck Off ha ha....

Millenium och Monsoon var väl helt godkända men sen kom Make me Pure som var grymt bra och efter det mäktig allsång till Strong där texten visades på storbildskärmarna!

Sen kom mellanspelet där han bjuder in sin kompis Jonny Wilkes och de kickade fotbollar ut till publiken och showade lite innan de sjöng nån sån där swinglåt ihop. Alla recensenter sågar just det numret men de var ganska roliga så det var inget man retade upp sig på.

Andra halvan av showen som kom nu var enorm och det började med min och polarnas stora favoritlåt Advertising Space! Vi hade lyssnat väldigt mycket på den innan och visste att texten handlade om någon känd person men hade inte kommit på vem??? Så det var skönt när Robbie sa att den här låten var tillägnad "the king of rock" - Elvis! Advertising Space är enligt mig en av hans absolut bästa låtar och liveversionen var pampig och grymt bra. Ståpäls!

Efter det kom svängiga A place to crash som är ännu en bra låt från nya skivan. Sen blev det allsång igen på Feel som nog är mångas stora favoritlåt med Robbie och den var ju förstås också suverän live!

Här blev det lite paus innan Robbie till slut under stort enormt jubel dyker upp längst upp på jättescenen högt upp i luften i en vit träningsoverall och drar igång Let me entertain you! Ingen av mina favoritlåtar annars men precis som Nunstedt och Larsson skriver i Aftonbladet är den sjukt bra live och vilket tryck det blev!

Konserten avslutades med Angels och Kids och speciellt Angels var ju härlig att få höra live eftersom den är en av mina favoritlåtar och många andras också märktes det.

Det enda jag ångrar med konserten är att vi inte gick längre fram så vi såg bättre och dessutom var det ju säkerligen mycket mer drag ändå längre fram men det var den bästa konserten jag varit på i alla fall och jag skulle gärna se Robbie Williams nån mer gång i sommar men då lär man åka utomlands i så fall.

Recensioner...

Aftonbladet

Låt för låt

Videos från konserten


0 Kommentarer - Skriv gärna!: