Filmtips 20/8

Basic Instinct 2 - +
I Fredags såg jag och Tina en film som jag verkligen inte rekommenderar! Det var Basic Instinkt 2 med Sharon Stone och de flesta av oss har nog sett ettan och jag tyckte i alla fall att den var en annorlunda hyfsad thriller med ovanligt mycket sex vilket ju kan va kul om man gillar sånt :) Basic Instinct 2 var egentligen en ren kopia av ettan fast mycket mycket sämre. Pinsamt manus måste jag säga o att de rakt av kopierar intrigen från ettan blir ju så löjligt.

Inside man - + + + +
En film som däremot var bättre var Inside Man med Denzel Washington. En bra actionfilm om ett annorlunda bankrån och gisslandrama.

The Descent - + + +
Sen såg jag och Tina tidigare även The Descent som är en skräck/thriller och den var lite läskig får jag nog skamset erkänna eftersom jag skrek en gång så att Tina nästan ramlade ur soffan. Fast som de flesta skräck/rysarfilmer så urartade den och blev lite löjlig tycker jag.

Varannan vecka - + +
Ännu en komedi med bröderna Herngren men även om den var smårolig ibland tycker jag inte alls den kom upp i samma nivå som Adam och Eva till exempel.

Da Vinci Koden - + + +
Jag tyckte aldrig filmen tände till och jag hade nog förväntat mig lite mer av den här filmen.

Memento - + + +
Den här filmen är några år gammal men har fått väldigt bra kritik så jag hade höga förväntningar men blev lite besviken. Den är otroligt annorlunda och handlingen är på ett speciellt sätt baklänges. Välgjord och smart filmad men ändå ingen höjdare och jag var fortfarande ett frågetecken på slutet liksom under hela filmen nästan :)

Vill man veta lite mer om en film innan man ser den så rekommenderar jag ett besök på Internet Movie Data Base - världens största filmsajt där tusentals människor sätter betyg på filmerna och där finns precis all info man kan få om film.

Jag har reggat mig och blivit medlem på imdb.com och då kan man bland annat lägga in de filmer man sett eller vill se i en egen databas, sätta betyg med mera. Som om jag inte har nog med saker på Internet att göra som upptar min tid men men. Tur jag har flickvän som är lite lika mig när det gäller sånt här ;)

0 Kommentarer - Skriv gärna!: