Henkes "misshandel"

Jaha då var helylle-Henke Larsson i rejält blåsväder då efter sitt tilltag igår i Svenska Cupen när han han slog till Jon Jönsson i magen. Jag har sett det på tv på sporten och nån gång i efterhand och visst är det fult gjort av Henke o man tänker ju att det inte kan va meningen att det skulle bli sådär. Nu var Jon Jönsson tvungen att byta vilket jag tycker är märkligt för så farligt kan det ju inte ha vart???

Nu skrivs det krigsrubriker i tidningarna och privatpersoner i Borås har minsann anmält Henke till polisen och då tycker jag det blir för mycket! Låt fotbollens diciplinkommité granska fallet och stänga av honom match o sen räcker det! Polisen har viktigare saker att göra än det där och ibland funderar man ju hur det kan va tillåtet i hockey att slåss men händer det nåt i fotboll så blir det polissak av det hela??

Jag tycker absolut Henke ska ha en avstängning och det var märkligt fult för att va honom men jag tycker som vanligt att såna här saker får alldeles för stora proportioner i svensk media.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: