Rosfeber Igen!

Efter att ha tagit bort ett födelsemärke mellan två tår i torsdags så började foten värka mer och mer från och med i söndags. Igår kväll o inatt var det riktigt jobbigt och det kändes som om jag skulle vilja hugga av mig foten.

Eftersom jag två gånger tidigare i livet råkat ut för nåt som heter Rosfeber så misstänkte jag det redan igår men dumt nog väntade jag tills imorse innan jag åkte till hälsocentralen. Det visade sig att mina misstankar var riktiga tyvärr och Rosfeber är alltså nån slags bakterieinfektion man får i kroppen och oftast via nåt sår. Man får en väldig smärta och även feber. Antingen har jag väldigt lätt för att få sånt här eller så har jag enorm otur men hur som helst var det tredje gången jag fick det just via vänsterfoten också. *märkligt*

Nu blir det penicillin 10 dagar då och sängliggande med foten i högläge.

Så gick det med att börja det nya hälsosamma livet! Träna innebandy fyra gånger per vecka o spela mycket golf och tennis innan vintern var tanken men men grrrr :( Jaja som jag brukar säga så finns det alltid massa som har det värre så nog klagat...

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

En riktigt stor kram till dig!!!!