Lite mer om läktarskandalen

Jag hoppas verkligen att regeringen ser över de lagar som just nu försvårar polisen och klubbarnas arbete med säkerhet vid fotbollsmatcher. I England har de sedan några år varit väldigt framgångsrika och där är det helt lagligt att polisen och säkerhetsansvariga i klubbarna får byta information och hjälpas åt. Sjukt nog är detta inte lagligt i Sverige!

Sen står jag fortfarande fast vid att jag inte tycker Hammarby ska få poängavdrag vilket många andra på diverse forum verkar tycka. Jag anser att klubben får nog kännbart straff via böter och spel någon match inför tomma läktare. Det klart viktigaste är ju ändå att man tar till alla hjälpmedel för att hårt bestraffa de huliganer som var skyldiga till skandalerna på Söderstadion.

Imorgon kommer väl Förbundets dom har jag för mig.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: