Fotbollssurr efter helgen

EM-kvalet
Såg inte riktigt hela EM-kvalmatchen i Lördags på grund av en 35-årsfest men skönt med seger och av det jag såg så var matchen roligare än man hade gissat på förhand att den skule vara. Johan Elmander slet nåt kopiöst och det var roligt att han fick chansen från start tycker jag. Måtte Zlatan hitta formen snart också då så har vi ett intressant forwardspar. Dessutom tycker jag Fredrik Ljungberg visar både på och utanför planen att han skulle ha varit kapten i landslaget för länge sen. Skönt att någon inom fotbollslandslaget kan hantera media på ett normalt sätt.

Zlatan vs SVT
O apropå media måste man ju fundera vad SVT tänker på när de väl får chansen att göra en intervju med Zlatan och slänger fram en oduglig reporter som är hypernervös och måste läsa sina frågor på ett skrynkligt papper. *SUCK* Därmed inte sagt att Zlatan sköter kontakten med media på ett bra sätt. Vill han inte prata om familjen säger han bara Inga kommentarer och så går de vidare. Hur svårt kan det vara?

Domen efter skandalen på Söderstadion
Det blev böter och poängavdrag för Hammarby och som jag skrev tidigare tycker jag personligen att det är synd att spelarna i Bajen blir straffade för vad idioterna på läktaren gjorde. Jag hade hellre sett spel inför tomma läktare som straff och framförallt hoppas jag nu att polisen lägger all kraft på att sätta dit bråkmakarna. Låt mig bara slippa höra alla som tjatar om att det bara är en liten lite klick som förstör för så är det tyvärr inte fallet!

Kaka
Helgens största fotbollsögonblick var Kakas härliga solomål. Skapligt bollkontroll han har i fart den mannen.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: