Seinfeld

Jag är ju en stor Seinfeld-fan och nu måste jag ta tag i det här med att köpa fler Seinfeldboxar på DVD. Har ju alla avsnitt på video men det är ju inte mycket att ha nu inte :)

På YouTube finns en hel del videosnuttar att kika på och här är några sevärda klipp från världens bästa komediserie!

Ett av de allra bästa Seinfeld-avsnitten heter The Contest och hela avsnittet kan ses på YouTube uppdelat i 3 delar. Tycker man inte det avsnittet är roligt har man ingen humor *ler* Här är del 2 och de fyra har slagit vad om vem som kan hålla sig längst från att "göra det själv" :) Naturligtvis utsätts de för frestelser som aldrig förr och Kramer har förstås förlorat vadet först i det klippet ni ser här - The Contest del 2

Ett av de klassiska avsnitten heter The Mango! Det handlar om när George har lite problem i sitt sexliv och Elaine berättar för Jerry att hon fejkade orgasm när de två var tillsammans i början av serien :)

Till sist en snutt från avsnittet som heter The Hamtons och i klippet så får George stora problem när hans dejt råkade se honom naken för första gången precis när han klev upp ur ett kallt bad och hans XXX har krympt. :)

8 Kommentarer - Skriv gärna!:

Angel Feathers Tickle Me sa...

Love to all...

Josefin sa...

Det är något speciellt med Seinfeld/Co, dom gobitar Mattias väljer ut är bara en bråkdel av allt roligt som kommit från den serien. Önskar nu att alla som inte sett Seinfeld tar och gör det medsamma..spring och handla dvd-boxarna och bänka er ner i soffan..en lång sjukskrivning rekommenderar jag :)

Anonym sa...

Kan bara hålla med! Seinfeld är överlägset det bästa komediserie som har gjorts om ni frågar mig. Jag minns en scen där George har glömt sina glasögon i ett omklädningsrum och han vägrar erkänna att han ser dåligt. När Elaine kommer på honom när han tar ett "äpple" ur kylskåpet som visar sig vara en lök. Men George vägrar erkänna utan han tuggar snällt i sig löken precis som om det var en lök han skulle ha..... För att inte tala om Kramer, vilken härlig människa!! Nej se den serien ni som missat den.

Anonym sa...

Seinfeld är helt okey att kolla på, men är mer för SATC ;) Seinfeld funkar när man ska slökolla på nåt innan man somnar för natten.

Den med George och nakenheten när den krympt, det avsnittet minns jag!

Trevlig helg! Kanske våldsgästar er på Söndag :)

Anonym sa...

Seinfeld är min favoritserie. Så jävla bra. Snart släpps det nya boxar också. :)

Alexander sa...

Här e mina jämlikar!

Att springa på Kramer på gatan vore större än att krocka med Rohnandinjo som min polare gjorde i barcan :-)

Jack71 sa...

Kul att det finns fler Seinfeld-fans :)

Ett annat avsnitt som jag måste se snart igen är "The Marine Biologist" när George räddar valen som har fått Kramers golfboll i "hålet" :) O när han ska berätta om händelsen..."The sea was angry that day......" :)

Jack71 sa...

Som av en händelse sändes just avsnittet The Hamptons igår på TV6!! Obeskrivligt roligt när Kramer får syn på "den fule ungen" i barnvagnen ha ha....