Landslagsbråket

Nystarten för svenska landslaget blev inte så lyckad nu när Mellberg, Chippen och Zlatan trotsade gruppens gemensamma regler och valde att gå på krogen i Söndags natt. De blev hemskickade av Lagerbäck och även om det är ett väldigt hårt straff för en sån sak så är det ju märkligt att spelarna valde att göra detta när de just hade diskutterat hela gruppen om vad som skulle gälla under samlingen!

Det känns ju som om det måste ha hänt flera saker med det här kompisgänget inblandade eftersom Lagerbäck väljer att göra en sån drastisk åtgärd.

Senast i Lördags sa jag till några kompisar att jag tror att det kommer hända nåt med Zlatan som gör att han nobbar landslaget och nu kom den händelsen snabbare än vad jag hade anat. Fick mess av min kompis Johan imorse och precis som han är inne på tror jag att det är stor risk att Zlatan med sitt uppblåsta jätte-ego nu kommer nobba landslaget en tid framöver. Kanske även Mellberg som enligt Expressen var rasande över Lagerbäcks beslut men o andra sidan litar jag mer på Hänt Extra än skittidningen Expressen.

Fortsättning följer och spelmässigt kommer Sverige sakna Mellberg mer än Zlatan i nuläget men som tur var så kommer Teddy Lucic hoppa in nu och det vore ju fan om vi inte klarade matchen på Onsdag vilka vi än ställer upp med i startelvan!

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

ska bli intressnat att se hur mucket folk det blir på ullevi på onsdag jag gissar att det kan bli så lite som 15000, alla ungar som vill se zlatan lär ju vara besvikna nu...
är också övertygad att det här inte är första incidenten
många bäckar små......

undrar om dom verligen var ut?
den tröjan mellberg hade skulle då jag aldrig gå ut i....*ler*

Anonym sa...

Jag kommenterar bara händelser på din "sportblogg" Olsson...

Anonym sa...

Jag tycker det känns som att grabbarna verkligen pissar på ledningen i landslaget. Naturligtvis har tyglarna från ledningen varit lite väl lösa tidigare. Nu bestämmer sig gruppen för att fokusera på vad som komma skall och sätter upp riktlinjer för det och ändå gör dom så här. Lasse hade inget annat val än att sparka dom ur truppen....tänk om spanien stått för motståndet. Hade han vågat då tro? Det är viktigt att vara flexibel som ledare, men i den här situationen måste Lagerbäck vara auktoritär. Och Jag gillar det som fan! Det som händer är inte "bara" för spelarna. Deras status i klubblagen sätts på prov. Sättet dom agerar på gagnar inte färgerna dom spelar för som yrkesmän. Vilka tror dom att dom är? Nej bort med dom! Ska bli spännande att följa utvecklingen.