Innebandyn

Den här veckan har jag äntligen kommit igång ordentligt med innebandyn och gammelkroppen klarade av att träna tis, ons, tor och fredag skönt nog.

Den här veckan har jag tränat 2 gånger med nya klubben Sandviken IBK och det har kännts bra att få träna lite med dem och lära känna lite folk från SIBS då. Några av de bästa från både Stensätra och SIBS har ej tränat vilket tyvärr märks på kvalitén på träningarna. Med risk för att låta lite elak så kan jag inte riktigt förstå varför vissa inte väljer korp eller att spela på annat sätt än att vara med i ett lag som spelar seriespel men men alla är vi olika. Själv skulle jag till exempel aldrig gå med i en sångkör och vara den enda som sjunger tokfalskt. Fast o andra sidan kommer vi bara spela för att ha roligt och i division 4 så det var väl skitsamma.

I Onsdags spelade jag småmål med Storviksgänget i Onsdags och eftersom vi var 10 spelare så blev det en väldig fart och det smällde en hel del. Personligen tillhör jag väl en av dem som kan tycka att det blir lite väl mycket yxhugg o höga klubbor nu när vi bara ska köra småmål på skoj men men. Lite roligt är det ju också och det blir ju sådär ibland eftersom så många i gänget hatar att förlora. Precis som på gamla Storvikstiden och det som är bra är att det aldrig är några sura miner efteråt.

För övrigt tycker jag det är trist att vi la ner IBK Sandviken/Underbar efter 2 säsonger för även om vissa är uppåt 40 nu hade vi lätt legat i toppen av trean/fyran och framförallt var det ju ett djäkligt roligt kompisgäng.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: