Sevärda TV-serier?

Eftersom det börjar bli höst/vinter och jag är en tv-galning så tänkte jag lista några serier jag skulle vilja se via DVD-box eller på "annat" sätt. Två serier som jag sett alla säsonger av men som jag ännu en gång måste rekommendera är ju The Sopranos och 24!

Om någon har andra förslag får ni gärna skriva en kommentar!

Sports Night
Beroendeframkallande serie enligt vissa på "nätet". En serie som säkerligen jag, Persson och Bodare skulle fastna för i alla fall.

Vanished
Fick tips av Siesing om den här serien och den verkar ju klart sevärd.

OZ
Har sett många avsnitt men skulle gärna se alla säsonger från början. Ganska våldsam fängelseserie och enligt många en av de bästa dramaserier som gjorts. TV3 och ZTV har ju misshandlat serien totalt genom att byta sändningstider och dessutom sända avsnitten mitt i natten.

Nip/Tuck
Dramaserie från USA om 2 plastikkirurger och deras vitt skilda liv. Nip/Tuck har sänts i 3 säsonger tror jag och jag har sett stora delar av säsong 2 men vill gärna se de andra. Mycket kärlek/sex om man nu gillar att se sådant :)

Entourage
Serie som sänds på Canal + nu och som enligt många är grymt bra! Bara att man får se HBO-vinjetten bådar ju för att serien ska vara grym!

The Wire
Ännu en HBO-serie som ska vara jättebra!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Anna och jag klarar inte att följa serier på tv en gång per vecka utan det blir till att bränna eller köpa boxar. Måste bara rekommendera (om du inte följt dem) LOST och 4400. Båda om lite övernatutliga saker och "vem kan man lita på" händelser.

Band of brothers var oxå bra då det gick, finns på dvd nu.

Rome-självklart!

Ska fixa hem Deadwood nu. En western-serie som fått bra kritik.

Jack71 sa...

Lost och 4400 har jag sett liksom Band of Brothers som är ännu en serie av HBO som är grymt bra!

Rome har jag kvar men de finns på en dator nära mig liksom Deadwood som nog kan va nåt för jag gillar ju Western. Vi har nog rätt lika smak vi Miami-Steve :)