Mitt liv just nu

Mitt arbete som Datautbildare inom kommunen känns lite ovisst och trist just nu och jag håller ögonen öppna efter annat men det är svårt att hitta något här i Sandviken. Jag har vissa funderingar på att läsa lite Engelska eller nåt på sidan om jobbet också men får se hur det blir med det.

Ibland har jag funderat på om man skulle söka sig ner till Sandvik som flera av mina kompisar men det finns ju både stora för och nackdelar med skiftgången. Jag med mina sömnproblem skulle nog få det lite jobbigt och sen gillar jag ju verkligen att arbeta med datautbildning. Den känslan jag hade på Ovako med ångest inför varje skift vill jag aldrig känna igen! Fördelen på Sandvik är ju att de tjänar bra, bra skiftgång med lediga veckor, lite fler jobbarkompisar med liknande intressen och så. Synd att mitt nuvarande arbete hänger så mycket på vad som sker inom Ams och Arbetsförmedlingen men vi får väl se hur det blir efter valet.

Även om jag inte gillar höst/vinter och mitt jobb känns lite trist så är jag ändå nöjd med mitt liv just nu. I somras var jag väldigt inne på att flytta till Stockholm men tvekade mest på grund av att jag träffat Tina och ville se hur det utvecklade sig. Med facit i hand känns det som jag gjorde helt rätt även om det förstås hade varit spännande att prova ett nytt arbete och att ha bott i Sth med alla kompisar jag har där nere.

Jag och Tina kommer att bli sambos inom några månader och det känns jättebra även om det nog kan bli lite trångt i en tvåa. Funkar det bra så letar vi ju säkert ganska snart efter lite större boende. Vi kommer få sälja lite möbler båda två men det brukar gå smidigt när man kan använda Blocket eller kommunens Köp & Sälj.

Någon av mina kompisar som vill köpa en bäddsoffa, dator, tv, fåtölj mm kanske?

Det kan nog bli en trevlig höst med massor av Liverpool på tv, Brynäsmatcher i nya arenan, min innebandy, kanske ny LCD-tv äntligen och framförallt för att jag ska bli sambo med min underbara flickvän!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

jag antar att du måste kunna söka nåt data jobb på sandvik då får du ju gå dagtid

eftersom vi som jobbar i produktionen på sandvik är väldigt tekniska (händiga) så skulle det inte vara så lyckat med nån data-kille med tummen mitt i handen......

Jack71 sa...

ha ha - ja det har du rätt i Fredde! tänkte inte på det....