Sverige - Liechtenstein 3-1

Inte trodde man att man skulle behöva sitta och vara toknervös när Sverige möter Liechtenstein på hemmaplan i ett EM-kval men så blev det. Sverige började ju väldigt bra första 20 minuterna och borde redan där ha "dödat" matchen. Som tur var ordnade det upp sig till slut men spelet var verkligen bedrövligt av svenskarna långa stunder.

När det gäller Marcus Allbäck så är hans stora styrka precis som Henkes att han oftast ser till att hamna i målsituationer. Däremot blir jag så trött på snacket om att han precis som Henke gör mål på nästan varenda chans för alla med någorlunda syn vet ju att så inte är fallet. Hur som helst så var det skönt att ha Allbäck där framme som alltid hamnar i målchans-lägen även om vissa av hans sumpningar höll division 6 klass.

Jag blir så trött på Strömblad/Hysén som kommentatorspar för Glenn har jag aldrig nånsin tyckt haft nåt vettigt att säga och när Strömblad bombarderar honom med sina frågor vill jag helst bara stänga av ljudet och lyssna på radion istället. När Sverige släppte in målet förstod jag att Hysen skulle komma med nån tes och mycket riktigt så började han prata om att det var svårt för Teddy att komma in och spela när han inte varit inställd på det 4 dagar före??? Varför kan man inte bara acceptera att spelare gör misstag utan att hitta på dumma förklaringar. Inte fan spelar det nån roll att han blev inkallad till landslaget 2 dagar innan!

Hur som helst så har Sverige alla fall 6 poäng efter inledningen vilket väl är huvudsaken och förhoppningsvis kommer de tre avstängda spelarna tillbaka till nästa matche. Jag har tidigare tyckt att man ska ha tålamod med Zlatan men i nuläget blir det nog bänken för honom om han nu inte hittar den försvunna formen då förstås. Tycker nog Allbäck förtjänat en startplats nästa match hur som helst.

Skönt med Spanien-förlust också!

0 Kommentarer - Skriv gärna!: