Ny LCD-TV kanske...



Efter att ha tagit en lång paus har jag åter igen börjat fundera på en ny LCD-TV. Det är en djungel nu för tiden med all information man kan få och eftersom det händer så otroligt mycket inom hemelektronikbranschen så hamnar man alltid i dilemmat om man ska vänta lite till eller ej. Dessutom är det precis som när man ska köpa bil att den man vill ha alltid kostar mer än vad man tänkt sig handla för. Jag måste säga att man får otroligt mycket bra information på Prisjakts Forum ifall man ska köpa tv/dvd mm. Det jobbiga är ju att man alltid får läsa om folk som haft otur med prylarna också o då blir man lite osäker. Trist att köpa en tv för 20-30 000 kr med massa fel.

Helt otrolig nog så har Mr Beslutsångest nästan bestämt sig för att köpa en Amoi LC42T1E, 42" LCD-TV. Den verkar ha det mesta jag önskat förutom att den bara har en HDMI-utgång. Positivt att den klarar av att visa film och annat i upplösningen 1920x1080 och med 1080P som får alla tekniknördar på alla forum att jubla.

Nu har jag lite andra problem och det är att jag vill ha digital-tv. BBB hade ju bra erbjudande men eftersom de har bindningstid på 24 månader, ej verkar sträva efter att sända HDTV och digitalboxen inte kan kopplas ihop med min framtida Mediacenterdator så måste jag nog söka vidare.

Andra saker jag grunnar på är om min dator verkligen har tillräcklig prestanda för att klara av att kopplas till tv:n och få ut sån hög upplösning. Kanske måste jag titta på ett nytt grafikkort åtmindstonde *suck*

Vi får se om det står en stor tv i mitt vardagsrum inom några veckor eller om jag ångrar mig igen.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Projektor rekommenderas skarpt!!

Jack71 sa...

hmm vet att de är grymt prisvärda men föredrar LCD inför framtiden och med mitt datoranvändande...