Min helg

På fredagseftermiddagen var vi ute i skogen med jobbet. Vi grillade korv och plockade lite svamp. Det var flera bland personalen som var vana svampplockare men jag tillhörde väl inte en av dem. Är man inte skogsmulle och dessutom inte tycker svamp är gott har man kanske inte riktigt det som krävs *ler*

Hade tänkt spela golf men som vanligt på sistonde fick jag ingen med mig ut *suck* Så istället blev det en lång skön hemmakväll med Tina där vi kikade på Idol och lite valdebatt. Jag följer inte Idol särskilt mycket men just avsnitten när alla sopor åkt ut och det ska gallras till final tycker jag är roliga att se.

I lördags hade Tina o jag en fixardag där vi slängde massa saker och satt upp lite hyllor i badrummet mm. Nu ska jag bara försöka se till att jag och min upptagne broder tömmer förrådet i källaren så att min saksamlande flickvän får plats med lite saker där nere ;)

På eftermiddagen ringde Mike och frågade om jag ville ha biljetter till Gefle-Elfsborg så jag och Jens H åkte in på matchen och hade även biljetter till Jonny o Lena som mötte upp oss på plats. Elfsborg var egentligen helt överlägsna så GIF får vara väldigt nöjda med en poäng. Kul att träffa Jesse igen också för det blir ju inte lika ofta nu när vi inte har innebandyn och nu när han har blivit pappa.

Efter fotbollen åkte jag och Tina hem till Roffe & flickvännen "Khing" som skulle åka hem till Thailand på Söndagen. Vi stannade bara en kortis och sa hejdå till henne. Vi grabbar får väl ta några fotbollskvällar som vanligt hos Roffe så han inte känner sig alltför ensam nu när hon åkt. På kvällen gjorde Tina och jag Fläskfilé med potatiskrocketter *jättegott* och så kikade vi på Tusenbröder. Det är verkligen en bra svensk serie som rekommenderas ifall någon ej har sett den.

I Söndags var vi till Ikea och köpte en byrå till sovrummet. Därefter passade vi på att åka till Storvik och hälsa på min mamma. Hon och Tina hade ej träffats så det var på tiden och det gick ju bra :) Sen blev det mest massa fotbollstittande för mig medans Tina bakade bullar mmmm. Hur ska jag kunna låta de bullarna vara ifred i frysen ikväll när jag är själv hemma och det är Brynäs på Canal Plus?
Mattias + godsaker hemma = hopplöst :(

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Bullarna låter du bli!!!... ;-)

Jack71 sa...

försent... :(

Anonym sa...

Har ju inte vart "hemma" nu på 3 dagar. Ska ju bli lite kul ikväll o se hur många av bullarna som återstår.. *blink*