Chelsea - Liverpool

Trots att Chelsea spelade hela andra halvlek med 10 man lyckades de vinna med 1-0 mot Liverpool. Det känns djäkligt tungt och Liverpool skapade tillräckligt många chanser som borde ha räckt till minst oavgjort men målskyttet verkar även i år bli ett problem.

Jag tycker Liverpool gjorde en ganska bra match i det stora hela och även när Chelsea var fulltaliga stod LFC upp bra. Skönt att Rafa övergav sitt vanliga 4-5-1 på bortaplan och ställde upp med två forwards. Det enda jag har att klaga på när det gäller Benitez är att han inte hade med Garcia istället för Zenden på bänken vilket hade givit ett mycket bättre alternativ vid underläge och spel mot 10 man.

Bäst i Liverpool var Daniel Agger som verkligen är en supertalang och med sin elegans påminner han lite om Alan Hansen som dominerade i Liverpool på 80-talet.

Hur som helst djävligt tung förlust och jag har svårt att acceptera att mitt hatlag Chelsea har flyt igen! :( Måste dock berömma Drogba som var grymt duktig och gjorde ett suveränt mål för Chelsea tyvärr!

Arsenal tog sin första seger och med tanke på hur sjukt mycket målchanser de skapat utan att utnyttja dem tycker jag de var värda segern igår. En väldigt bra match var det också!

0 Kommentarer - Skriv gärna!: