Dags att röra på sig

Den senaste månaden har jag pga Rosfebern och lathet inte gjort mycket annat än att ätit massa onyttigt och slöat så nu är det dags att börja röra på mig lite igen! Beach 2007!!! :)

Igår var jag ut och spelade lite golf med Nisse efter jobbet och även om jag var katastrofalt dålig så var det rätt kul ändå. Jag har bara spelat 4 st 18-hålsrundor i år i Högbo och två niohålare vilket är alldeles för lite o speciellt med tanke på att jag betalat 4000 kr i medlemsavgift! :( Detta beror ju dels på att jag prioriterat annat under semestern (sol o bad) och även på att vi inte har haft tid och lust med golf samtidigt jag, Jonny o Nana som oftast brukar spela ihop. Sen satte ju Rosfebern stopp för golfen under en månad här i Aug-Sep också.

Nu har ju innebandyn kört igång och jag har träningar Tisdagar och Fredagar med min nya klubb Sandviken IBK. Onsdagar spelar vi småmål gamla Storviksgänget med Fagge, Wanke, Patte med flera. På Torsdagarna spelar jag med ett annat gäng på Murgårdsskolan och sen blir det väl någon match på helgerna framöver så jag kommer få röra mig tillräckligt i alla fall även om jag tvivlar på att mina ljumskar kommer göra så att jag får prioritera bort någon av träningarna.

Genom mitt arbete har jag ju även Gymkort på badhuset för 50 kr i månaden men jag kan inte påstå att jag utnyttjat det speciellt mycket vilket kanske syns på beachen :) Ska väl försöka gå ner någon gång nu i höst/vinter och styrketräna och om inte annat så kan man ju alltid bada lite bubbelpool :)

0 Kommentarer - Skriv gärna!: