Lite TV-surr

Lite tv-program jag kikar på just nu -

Five Days
Tina och jag började kika på del 1 och 2 av denna serie som visats på Canal + nyligen. Den handlar om hur mamman och ett av barnen försvinner spårlöst och misstänks antingen ha blivit kidnappade eller dödade. Serien verkar väldigt bra efter att ha sett två avsnitt. Serien sänds i fem delar för övrigt.

Stjärnorna på slottet
Kanske ett tecken på att jag börjar bli gammal men jag har alltid gillat pratprogram där det inte alltid behöver hända så mycket. Nu är det ju lite roligt att se t ex hur Peter Stormare och Magnus Härenstam är privat mm.

På Spåret
Kollar inte alltid på detta program men om det är roliga gäster som igår när Filip och Fredrik tävlade tycker jag det kan vara underhållande. Dessutom är det ju väldigt roligt att försöka gissar "vart de är på väg?" Tyvärr är man inte lika allmänbildad som Stefan Holm med flera som tävlar och det är ofta man inte har en susning om svaren.

Videokväll med Luuk
Detta program hänger ju förstås mycket på vem gästen är. De senaste programen med Victoria Silvstedt, Fredrik Wilkingsson och Magdalena Graaf har varit både roliga och intressanta hur som helst. Ett intervjuprogram i SVT där gästen får ta med sig fem musikvideos som spelat en stor roll i deras liv.

Studio Virtanen
Sänds på TV8 och jag brukar spela in några för att sen i efterhand spola igenom och se ifall det är intressanta gäster eller ej. Det är ju Aftonbladets Fredrik Virtanens egna talkshow där han intervjuar gäster från nöjes-Sverige. Tyvärr tycker jag Virtanen är rätt usel som programledare men är det intressanta gäster kan det ju vara sevärt.

0 Kommentarer - Skriv gärna!: