Piggare Max

Vår son har ju varit sjuk några dagar och vi har besökt doktorn vid två tillfällen med honom. Det har ju inte varit helt populärt från Max sida när doktorn stuckit honom i foten eller undersökt halsen men skönt att veta att allt har varit under kontroll. Igår kväll började äntligen febern gå ner mot normal temperatur också vilket förstås känns jätteskönt för två oroliga föräldrar. Det är ju inte första gången han kommer bli sjuk förstås men just när de är så här små och det härjar olika virus så blir man ju lite extra försiktig förstås.

Jag vet att någon av mina kompisar ville komma förbi någon dag och ni kan ju höra av er mot helgen så får vi se när det passar för er och oss i så fall. Ni som vill hälsa på får gärna se till att vara icke-förkylda och ha ständigt nytvättade händer :) Det är faktiskt sånt som jag som icke barnintresserad kille aldrig haft några större tankar på när jag träffat andra med nyfödda även om jag självklart inte besökt dem om jag varit grisförkyld.

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Josefin sa...

Ajdå...inte roligt med sjuka barn. Hoppas lille Max känner sig bättre snart. Jag och Khing skulle gärna vilja se den lilla gossen snart. Men som läget är så avvaktar vi och ser när han mår bättre.

Krya på dig Max.

Anonym sa...

Sa ju att du skulle bli en hönspappa som mig olssson, å rädd för det minsta :D, jag ser att dom ändrat det där med feber på småttingar nu mot för när vi hade nyfödda , då var det tvärlugnt med 38-39 grader på en bebis, så man märker att mycket som var tvärlugnt då e farligt nu :) verkar som dom ändrar lite titt som tätt bara :),jag kan lugna dig lite, felix hade nästan 41 grader han, å då var jag svettig kan jag säga , men det var ingen fara alls sa dom då utan tvärtom ganska vanligt å dom klarade betydligt högre feber än vi vuxna sa dom :)
Första gången jag ser dig lite sliten på ett kort olsson ;)
Hoppas max kryar på sig så vi alla får se han på nån träning snart !!
Å hoppas ni får sova lite längre framöver oxå , det kommer gå i vågor det där kan jag säga, 6 veckor sover dom som en gud å sen gnälls det varenda jävla dag i 7-8 veckor å så där håller det på! :) MEN I SLUTÄNDAN SÅ E DET HEEELT UNDERBART Å VA FÖRÄLDER TROTS ALLT JOBBIGT SOM DET OXÅ FÖR MED SIG :)

Anonym sa...

Roffe/
Ja ni kan ju slå en pling på LÖrdag för då kommer nog Fredde med familj förbi.

Dr Wanke/
Jag kommer nog vara en pappa som ser till att minimera risker precis som du berättat att du var :) O visst blev man lite orolig nu när barnsjuksköterskor och andra nästan verkade tycka vi var knäppa som inte åkte in med Max direkt när han hade feber och det där RS-viruset härjar. Fast nu är han piggare skönt nog. Synd bara att hans pigghet är som allra störst på nätterna *gääääsp*

Ja jag kommer dyka upp på en av träningarna nästa vecka alla fall för snart är jag tjockare än tjock-janne :(

Anonym sa...

du har för bra kamera matte ....:-)
igår var det kul i läkerolen ....

Emma fick köpa vad hon ville (nästan) för femhundringen hon fick av morfar i julklapp.....blev en Brynäs tröja....läckert!