Helgen som varit

Inställd Lillsvedsträff
Ännu en ganska lugn helg. Denna helgen skulle ju Jonny ner och hälsa på Lillsvedsgrabbarna vilket jag tyvärr tackat nej till för att spara pengar. Med facit i hand gjorde jag rätt eftersom jag kännt mig rätt hängig i helgen av en förkylning och dessutom kunde ju inte Bodare och Pelle heller komma till träffen av olika skäl.

Guitar Hero 2
Tina och jag har varit rockstjärnor i helgen och spelat en djävla massa Guitar Hero på Playstation 2 :) Först vägrade Tina ens prova men sen testade hon och på Fredagskvällens slut fick jag nästan slita av henne gitarren. Det svider att erkänna men hittills spöar hon mig eftersom mina fingrar är motorikskadade :( Fruktansvärt roligt spel men synd att det inte är lite fler hårdrockslåtar som man känner igen och gillar av de man får spela.

Melodifestivalen
Inga höjdarlåtar den här helgen heller lär jag säga och det känns nästan redan nu som givet att The Ark kommer kunna ta hem finalen i Globen också.

Innebandy
Spelade match igår trots hängighet o förkylningen. Visste att vi mötte ett dåligt lag så man behövde inte springa så mycket. Seger med 16-4 eller nåt och den matchen hade jag kunnat vara utan för motståndarna var såpass dåliga så det blir inte ens roligt att göra mål.

Frossarhelg
Efter att ha varit rätt duktig några veckor blev det en rejält onyttig helg med massor av godis o annat. *suck* Det är bara att inse att det är svårt att få bort sockerbegäret och att man får springa runt på Phi Phi öarna bland tvättbrädegrabbarna med tvärtom-tvättbräda *snyft*

Sporten i helgen
Man måste verkligen beundra Anja Pärsson för hennes 3 Guld och det är ju riktigt stort att hon vinner i Störtloppet! Helt klart så bör hon väl numera platsa på den där listan över våra 10 största idrottare genom tiderna. Får återkomma i det ämnet nån gång framöver. Roligt för P Järbyn också att få ta brons på hemmaplan med tanke på hans enormt struliga karriär.

Kul för Andre Pops att få sköta studion nu och slippa vara "enbart" intervjuare och han sköter sig väldigt bra som studiovärd. Nästan skönt att slippa se Jidhe på nåt sätt.

Sverige vann LG Games i Globen på ett starkt sätt och Jörgen Jönsson blev hyllad när han gjorde sin 273:e landskamp och gick förbi Jonas Bergqvist i antalet landskamper. Jörgen Jönsson är en spelar som av många anses som överskattad och jag minns att jag hade många heta diskussioner på forum med folk som tycker han är värdelös ifjol. Det var innan han visade i OS att han kan tillföra mot de bästa och innan han vann poängligan i SM-slutspelet och förde FBK till SM-guld. Jag tycker Jörgen är värd de hyllningar han fick igår och kan inte förstå att så många tycker han är en överskattad spelare.

Kul att Fredrik Bremberg lyckades också för jag tycker han borde vara med i VM-truppen framöver.

Liverpool förlorade borta mot Newcastle vilket känns djäkligt onödigt med tanke på hur matchen såg ut.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Det är såååå roligt att kika på dig i smyg när du spelar Guitar Hero. Du svär och blir arg när det inte går som du vill.Jag riktigt ser hur du vill kasta gitarren åt helskotta och helst in i tvn.
Jag kan inte annat än att skratta åt dig då... :-)
Tycker du är duktig fast du inte tycker det alla gånger!!!!