Sportsurr

Liverpool uppköpt!
Efter många turer det senaste året så blev Liverpool FC igår uppköpt av två amerikanska familjer Hicks och Gilett. De köper alltså in sig och får majoriteten av aktierna inom Liverpool FC. Detta var väl tyvärr mer eller mindre ett måste om Liverpool ska kunna sätta igång med bygget av den nya arenan och om man ska kunna mäta sig med Chelsea och de andra framöver.

Svårt att veta så mycket i nuläget vad detta kommer innebära men av det jag läst tycker jag det känns rätt bra. De nya ägarna verkar genuint intresserade av sport och äger ju varsin NHL-klubb (Dallas Stars och Montreal Canadiens) Dessutom kommer VD:n Rick Parry och styrelseordföranden David Moores fortsätta arbeta för Liverpool vilket också känns väldigt bra. Så detta kan nog inte direkt liknas med Glazers övertagande av Man United men samtidigt känns diskussionen som förs på svenska fans-forumen om vem som har den mest ärlige, bäste ägaren rätt löjlig. Jag hoppas det blir bra och dessutom ser jag fram emot att så småningom äntligen besöka Liverpool och då med en sprillans ny arena!

Landskampen mot Egypten
Denna träningslandskampen känns väl inte så jättehet men man kommer väl kika ändå och det blir spännande att se om Rade Prica kan tysta mig och alla andra tvivlare. Jag kan verkligen inte förstå hur han hamnat i den här startelvan men Lagerbäck ser ju ibland saker som ingen annan ser helt klart. Eftersom det är varmt och torrt i Egypten förväntas Kim starta för övrigt :)

Zladjan surrar
På SVT.se sportsajten kan man se många videoinslag och jag brukar kika på Zladjan surrar lite då och då. Nu senast var det debatt mot Wikegård om vilken sport av fotboll och ishockey var mest taktisk. Även om jag gillar båda dessa herrar måste jag säga att ingen av dem imponerade i sina argument och Wikegård känns ibland lite för mycket när han ska tycka till kraftigt om vissa saker som han inte riktigt har kunskapen om.

Anja Guld
Måste beundra "Sälen" Pärsson för det är ju otroligt starkt att ännu en gång ta ett mästerskaps-guld och speciellt med tanke på hur säsongen sett ut. Imponerande och nu vore det roligt om någon av slalomgrabbarna lyckades på hemmaplan också.

NHL
Kul att se hur Sedinarna fortsätter spela bra "där borta" Imponerande med 9 poäng av bröderna inatt! Mycket rykten om Foppa nu och Montreal Canadiens nämns på många sajter. NEJ TACK!

Ni kanske minns hur Marcus Nilsson blev tacklad så han fick hjärnskakning i VM 2003?
Här kommer hans enorma hämnd!

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Sedin bröderna hade inte mycket att kommat med mot mitt Black Hawks inatt...3-0 till Chicago..utklassning säger jag bara...Vancouver kan lägga ner sin verksamhet :)