Måndag morgon

Det blev en jobbig måndag morgon det här. Astrött och har haft svårt att sova eftersom jag har fått nåt skit med revbenen efter innebandymatchen igår. Fick en tackling i första bytet som gjorde rejält ont och sen blev det värre o värre o det gör ont när jag andas o rör mig minsta lilla så kanske en liten spricka i revbenet eller nåt men bara att vänta o se.

Seriefinalen
Tyvärr förlorade vi ännu en match mot Storviks SK igår som nu blev seriesegrare. De vann med 4-3 efter en ganska jämn match där vi tyvärr inte spelade särskilt bra och jag tycker de har ett klart bättre spel än oss. Sen drog vi på oss flera onödiga och lite märkliga utvisningar precis när vi själva fått PowerPlay vilket också bidrog till förlusten. Trist att jag/vi gör ännu en usel match mot just SK där man känner många men dom verkar väldigt samspelta och har ruskigt bra skyttar. Tyvärr saknade vi tre av våra absolut bästa spelare och borde väl egentligen spelat på två femmor som SK gjorde. Fast samtidigt spelar vi ju mest för roligt så helt ok att lagledningen lät alla spela ändå.

Fotbollen i helgen
Liverpool tog en klar hemmaseger med 4-0 mot Sheffield United. Jag såg större delen av matchen men den var egentligen ruggigt trist och inte alls imponerande spel av Liverpool förutom målen. Fast samtidigt kan man inte klaga när de vinner med 4-0!

Missade Ligacupfinalen tyvärr men imponerande av Arsenal att prestera så bra mot Chelsea med nästan ett juniorlag på planen!

Spelade lite på Unibet i helgen och fick in en skön fyrling tack vare att Barcamatchen blev över 2,5 mål. Igår var det gamla Barcelona igen med fantastiskt passningsspel och Iniesta, Ronaldinho med flera i högform.

Skid-VM
Jag har klivit upp o kikat lite på VM i längdskidor i helgen och herrarnas dubbeljakt eller vad det nu heter blev ungefär som vanligt. Nu hade grabbarna ju väldig otur med massa fall men det känns som det ändå säkerligen hade slutat liknande annars ändå. Fredriksson och Södergren drar nästan alltid i de här loppen och gör försök att rycka lite då och då men sen kommer spurten o där är de helt chanslösa. I damernas lopp så imponerade ju Charlotte Kalla stort och det känns roligt att damerna nu äntligen verkar få en fixstjärna!

För övrigt tycker jag de som bestämmer har förstört skidsporten i jakten på att få mellaneuropeér att titta på loppen. Alla dessa massstarter där det snudd på är omöjligt att gå loss och där alltid de bästa spurtarna som sparat krafter vinner är inte ett dugg roligt att se tycker jag. Den klassiska femmilen är det man saknar mest av allt. Det var ju sån höjdare att följa femmilen förr om åren med kollegeblock och där åkarna kunde göra otroliga upphämtningar eller få svackor i loppen. Numera kan man nästan knäppa på tv:n strax före upploppet. Tack för det internationella skidförbundet!

Melodifestivalen
I Lördags var det ju melodifestival i Läkerol Arena. Jag och broder gav ju morsan två biljetter i julklapp och morsan tog med sig Tina in. Jag skjutsade in dem vid 18-tiden och sen kikade jag på tv men det är inte särskilt bra låtar i år tycker jag. (har man sagt så förut) Alla som röstade på Magnus Uggla räcker upp en hand??? Snacka om att hans låtar är intetsägande och trista eller så handlar det om att man har blivit gammal vad vet jag :) Det verkar ju ha varit bra drag där inne alla fall och damerna var ju nöjda med kvällen så det var bra!

Phi Phi
Just nu i våra Thaiförberedelser så handlar det mesta om att leta fram boende på Phi Phi-öarna för mig och Tina. Det är inte det lättaste för det är smockfullt med folk på den ön ständigt numera och dessutom är det nog det dyraste stället i Thailand att bo på. Så svårt att hitta prisvärda boenden och sen spelar vår beslutsångest in lite också :) Hur som helst så läser vi ju mycket resedagböcker och när man kikar i resenärers fotoalbum så längtar man ju ännu mer dit. Ett exempel >>

Brynäs - HV71 i VIP-Loge
Ikväll ska vi in och se Brynäs spela mot HV71! Brorsans firma har ju en delad loge i Läkerol Arena och förutom brorsan, Anna, jag, Tina så kommer även Persson o Vicky, Jonny o Lena och Anders o Elisabeth med vilket ska bli jätteroligt! Hoppas Brynäs kan vinna nu då och börja hitta slutspelsformen!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

ja nu blev ju inte hockeyn vad vi hoppats, men i övrigt så var ju logen(med sällskap) helt suverän så stort tack till Patrik...........
FREDRIK O VICKY

Anonym sa...

Ja fy fan vilken usel match det var men väldigt roligt om man glömmer själva hockeyn. Grym Loge verkligen! Tack för skjutsen till er också!

Lite dagen-efter-öl-huvudvärk idag och det är ingen känsla man har saknat de här fest fria månaderna.