The Guardian

The Guardian + + +

Istället för att träna hårt inför beachen i Thailand får jag pga skada istället ta lite fler lugna godis-hemmakvällar :( Igår kikade Tina och jag på filmen The Guardian.

Filmen handlar om Ben Randall (Kevin Costner) som är en legend bland räddningssimmarna i Amerikanska kustbevakningen. Efter en jobbig händelse förflyttas han till en skola för Amerikas bästa räddningssimmare där han bland annat träffar toppeleven Jake Fischer (Ashton Kutcher).

Filmen påminner väldigt mycket om Top Gun eller En officier och en gentleman. Ibland så där äckligt Amerikansk-patriotisk som jag kan ha lite svårt för men trots alla klyschor och det amerikanska är det en helt ok sevärd film tyckte både Tina och jag.

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

På tal om filmer, har du sett dom här?
http://www2.milko.se/public/www/
kampanjer/filmrum/reklamfilmer
.asp?v=2

http://www2.milko.se/public/www/
kampanjer/filmrum/reklamfilmer
.asp?v=1

Anonym sa...

Jag ger den oxå +++. Var helt ok halva filmen, sen blir det pinsamt som vanligt med Costner som den amerikanska hjälten..

Kan rekommendera några andra filmer vi sett nyligen.

Babel +++++ Starkt drama om ett amerikanskt par (Pitt o Blanchett) som råkar illa ut i Nordafrika. Filmen fokuserar inte så mycket på dom utan mer på de andra som drabbas och som sällan rapporteras i medierna och västvärlden. Grymt bra!

Blood Diamond ++++ Inbördeskrig i Sierra Leone och Leo Di Caprio försöker smuggla ut diamanter och samtidigt ducka för maschetes och kulregn.

Apocalypto En kopia av Ronaldinho jagas i ett högt tempo genom djungeln under Mayaindianernas högtid i Centralamerika. Bra actionscener och kul att en film där inte ett ord engelska sägs kan vara riktigt riktigt bra!

Anonym sa...

Kul med lite filmtips! Ja Blood Diamond skrev jag ju om tidigare och den var nog bästa filmen jag såg det usla filmåret 2006. Ska genast "fixa" hem Babel!