Sportsnack

Zlatan tillbaka i landslaget!
Jaha då är Zlatan tillgänglig för landslaget igen då och det var verkligen ett skönt besked! Måtte han bara kunna bete sig normalt i gruppen och klara av ett "galet" mediadrev inför Nordirlandmatchen! Zlatan/Elmander på topp känns aningen bättre än Elmander/Prica om man säger så....

Brons i Stafetten!
Hade inte så höga förhoppningar imorse när jag tittade på herrarnas stafett. Speciellt inte med tanke på vilka man visste att Marcus Hellner skulle få möta på sin tredje sträcka. Fast för en gångs skull fick man jubla över en svensk som överträffade sig själv i stafetten och Hellner gjorde ett verkligt bragdlopp lär jag säga. Sen att Anders Södergren som vanligt gör ett bra lopp och försöker rycka men är chanslös i spurten har vi ju sett åtskilliga gånger förr. Hur som helst ett bra lopp av alla svenskarna och det är väldigt roligt med skidor på tv när svenskarna är bra!

Härliga Kalla!
Måste också få tillägga att det känns djäkligt roligt med junioren Charlotte Kalla som inte bara är en talang utan verkligen kommer att bli en av de bästa skidåkerskorna i världen. Påminner en hel del om systrarna Kallur i sättet och får nog många sponsorer efter detta VM.

Spännande Elitserieavslutning
I Onsdags tittade jag på matchen Frölunda-Luleå som var ljusår bättre än den skitmatch vi beskådade i Läkerol Arena i måndags. Luleå imponerade och speciellt då kedjan med Renberg och Bartecko som var grymma! Ikväll (Fre) spelas sista omgången och jag hoppas Brynäs kan hitta lite slutspelsform men gissar att de får stryk ganska klart mot Luleå borta.

Inför Liverpool - Manchester United
Imorgon är det prestigemöte på Anfield och det ska bli väldigt roligt att se Liverpool vinna hemma mot de blivande ligamästarna ;) Bodare, Wanke, Pelle Ress och Henke La kan ju titta på denna YouTube-video för att se hur Gerrard kommer "äta" upp "Shrek" imorgondagens match! Det som oroar är ju att Barcelonamatchen säkerligen sätter sina spår men tippar 1-0 till Liverpool!

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Haha svårt att inte älska Steven, shit vilket jobb!

Anonym sa...

Olsson denna gång håller jag faktiskt med dig å tror på pool vinst,men united går inte mållösa , det blir 2-1 till pool :(
Klart som korvspad ;)

Anonym sa...

fantastiskt att se ............men det var ett tag sen jag såg gerrard så dåär otroligt bra sista matcherna jag sett så har han varit väldigt anonyym...har dock inte följt matcherna som du gör matte ,rätta mig om jag har fel..

Anonym sa...

Ja han blixtrar till ibland Gerrard men precis som du skriver Fredde så är det längre mellan varven tyvärr. Hoppas på ändring idag!

För övrigt ska jag sluta med piss-unibet. Hade en dubbel med -1 segrar för både Frölunda o Luleå och helt plötsligt är man borta på båda. Gick även bort på under 5.5 på Linköpingsmatchen där det stod 2-2 när det återstod 1:30 *tackar* :(

Nu kommer Wanke skriva att han hade över på Linköping-Djurgården :)

Anonym sa...

LARSSON AVGÖR IDAG!

Anonym sa...

Ligan är härmed avgjord och vi kan koncentrera oss på cuperna!

Tack Reina!!!

Cha-la-la-la!!!

;-)

Anonym sa...

ja leverpööl försökte stoppa Grabbarna genom att sätta dobbarna i Shrek... men det stärkte bara oss, och Scholes såg ut som han var 25 igen och börja veva (synd att han missa) vi var typ 3 United fans på puben i Val Thorens och minst en 150 pool anhängare... Måste medge att jag var lite rädd om livet när man i glädje for upp o hoppa o skrek när O´shea struta. Många sura blickar där.