HV 71 - Brynäs 4-3

Efter en mindre bra första halva av Brynäs (igen) så reser sig laget och gör en väldigt bra avslutning på matchen. I första perioden åkte Johan Davidsson m.fl. åttor runt stillastående passiva Brynässpelare och det var nästan pinsamt att se hur lätt HV tog sig in i zonen vid PowerPlay jämfört med Brynäs.

Efter några minuter av andra perioden började Brynäsarna åka mer skridskor och utnyttja det de är bra på vilket är ett måste om de ska ha en chans i denna kvartsfinal. Tacksamt också att HV´s forwards även denna match drar på sig massor av onödiga utvisningar i anfallszonen. Vore jag coach i HV skulle jag vara rätt less på Hrdina som tjänar multum men inte bidrar med nåt annat än att teka bra och drar på sig dumma utvisningar. Bara att tacka och ta emot för oss Brynäsare :)

Härligt att se hur kedjan med Dackell, Bäckström och Månsson visade vägen igår och framförallt Dackell gjorde en kanonmatch. Hos "Bäckis" saknar jag fortfarande lite glöd och hoppas han kan visa ännu lite mer framöver även om han gjorde 3 poäng igår. En spelare som får mig att svära i tv-soffan både i Tisdags och igår är Mikael Lind som skänker bort passningar ideligen och ser djäkligt seg ut. Måste få berömma "Sjödda" också för hans fantastiska framspelning till Almtorp och för ett bra spel i offensiven. Bakåt har han lite svårt ibland när Thörnberg och de yngre sätter fart men han gör det fantastiskt bra 41-åringen.

Starkt av Brynäs att komma igen men tyvärr räckte det inte hela vägen fram! Ser fram emot Lördagen då det blir hockeylördag hos Roffe! För övrigt spelade jag bort mina sista Unibetpengar igår då jag hade en trippel med Modo och under 5.5 mål på matcherna Hv-BIF, Linköping-Luleå. Sällan jag går bort i slutminuten nu för tiden! Fast just då när Brynäs kvitterade blev jag enbart glad för det var värt mer än pengar men nu efteråt när de ändå förlorade svider det lite. Nu lägger jag ner Unibet för ett tag så jag inte blir fast i spelträsket :)

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jaha det vart ju precis som med icq det här olsson ,fixa msn nu säger ni ,men så fort man fixar nått så¨ är det som vanligt , ni är aldrig online :(

Anonym sa...

Olsson ligger och tränar snorkling i badkaret nu... ;-)

Jack71 sa...

Hmm ja det har varit dåligt med msn den här veckan men bra att du fixade en ny mail och msn gosse!!! Nu får du i uppdrag att övertala Persson, Jonny, Nana och några fler att använda det också ;)

Har inget badkar annars hade vi nog provat snorklingen Johan :)

Anonym sa...

Vi använder msn sedan låååååångt tillbaka, ända sedan senaste kommundatorn faktiskt. Vi hänger med se´du;-)