Schlagerfesten

Igår hade jag och Tina bjudit hem Anders, Elisabeth, Perra och Karin +lille Joel till oss för att kika på melodifestivalen och umgås lite. Vi käkade först min flickväns goda Tacogratäng och som efterätt blev det Ananaspaj. Sen tittade vi på schlagerfestivalen och för att få lite spänning på finalen tippade vi topp 3 och vem som skulle komma sist. Schlagerfantasten Karin lyckades pricka in allt och vann prispengarna medans Anders o Bettan kom sist. De fick därmed straffet att anordna nästa bjudning när de kommit hem från Thailand i April.

Själv hade jag väl ingen superfavorit men tycker det var bra att The Ark vann hur som helst. Hade nog trott att Sonja med sin ballad skulle komma lite högre men men.

Sen var det dags för lite Guitar Hero! Perra som den store idrottsman han är ville gärna behärska gitarren till fullo efter typ 3 sekunder och grymtade ilsket men kom in i det ganska snart liksom de andra. Av nybörjarna så imponerade nog Anders mest och där anar vi nog en framtida trubadur med tanke på hans vilja att sjunga också :)

Sen bytte vi till Singstar och märkligt nog bytte vi grabbar ut vinet mot redbulldrinkar istället :) Vi körde tjejerna mot killarna och tyvärr får jag väl erkänna att tjejerna var lite lite vassare än oss även om det var många jämna matcher. Stackars Karin som var nykter och absolut inte skulle sjunga var med trots allt och imponerade stort! Jag har redan börjat skriva en ansökan till nästa års idol för henne ;)

Under kvällen/natten hann vi även med att få uppleva ett märkligt trick som Anders o Elisabeth visade oss. Jag har gjort nåt liknande förut och det är att man med bara fingrarna ska försöka lyfta en person som sitter på en stol. Först är det tungt och omöjligt men sen efter att ha gjort en viss rörelse med händerna ovanför huvudet så lyfter man personen lätt som en plätt! *märkligt*

Vi höll väl igång till cirka halv fyra inatt och det kändes skönt att få bjuda igen till vissa grannar här med lite hög musik :)

Idag har det varit en typiskt bakisdag med godis och soffliggande. Jag var tydligen rejält sugen på att ha huvudvärk idag eftersom jag blandade vin, öl och sprit men det är smällar man får ta. Hur som helst så var det en jättetrevlig kväll så det lär vi göra om!

9 dagar kvar till Thailand för övrigt!!!

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Lät ju som en riktigt trevlig kväll/natt ju :D Som det ska vara i goda vänners lag!

Anonym sa...

Jag hade fel.. ok då.. :) Men han kom iaf bättre än fyra :P
Nu en helt annan sak... Sitter och uppdaterar mig hemma hos mormor med alla gamla Annonsbladet för året *skratt* patetiskt va?! ;) Men man måste ju hänga med på vilka som har gift sig/fått barn/dött. Och hur länge har jag varit away egentligen??? Har Perra TRE barn? Nog för att tiden går fort, men...
Och rabarbersaften det är Anders, så du vet... ;)

Anonym sa...

Man får tacka värdparet för en trevlig kväll, det var super...
Ja jag erkänner, jag har dåligt tålamod, men det blev kul ändå gitarrspelet när man kom in i det...:)
Till skillnad från dig Matte så klarade jag mig från huvudvärken, men det var en bra uppladdning med lite mix-dricka för fotbollsmatch på Söndagen iaf, vinst mot Stif. (du får komma igen Persson ;))

Lina, jag har två barn, ett är bonus. Så du har inte varit borta så länge ändå då...:)

Jack71 sa...

Lina/
Ja det är tur annonsbladet finns så du får full koll på läget här hemma :)

Perra/
Ja vi får köra fler såna kvällar före era matcher nu när det var ett framgångsrikt koncept! :)

Anonym sa...

Ja Annonsbladet är grejer det *skratt*

Perra, Oooh... *pust* blev lite orolig där, tiden springer ju iväg alldeles för fort, men två är ganska duktigt jobbat det med ;)

Anonym sa...

Det var en jättetrevlig kväll/natt lär jag säga. Tiden bara rann iväg där på slutet!!!