Slutspelat för Brynäs

Efter ännu en väldigt jämn match så är Brynäs utslaget ur slutspelet då. Jag tycker Brynäs stundtals gjorde en väldigt bra match igår men samtidigt är det bara att erkänna att HV71 varit bättre denna serie och är värdiga att gå vidare. Dackell var grym igen igår och nog känns det som om han borde vara VM-aktuell tycker jag. De fyra första lagen i serien gick vidare till semi och jag retar mig fortfarande lite på Boorks inställning om att det där med att komma top 4 inte var så viktigt!

Nu hoppas jag Brynäs ledning inte är nöjd med detta utan att man verkligen försöker satsa lite till nästa säsong. Det har gått 7 år sen man gick längre än kvartsfinal och lite högre målsättning än så hoppas jag styrelsen har. Minst två backar måste värvas och gärna någon storväxt tuffing som klarar av spelet runt egna kassen. Sen får vi ju se om Bäckis sticker eller ej då. Förmodar att han försvinner även om jag själv tycker att han borde göra som Zäta och Foppa o stanna ett år till. Som han presterat andra halvan av säsongen så skulle han inte tillföra så mycket i Washington men o andra sidan är han ju junior och utvecklas i en snabb takt. Bland kedjespelarna ser det väl hyfsat ut men man skulle få in lite mer spetskompetens där också. Det är lite för många hårdjobbande doldisar som tyvärr inte bidragit så mycket i det här slutspelet. Det är nästan lite otäckt att se hur dominant Dackell har varit. Jaja en godkänd säsong har Brynäs ju gjort men förhoppningsvis blir det ännu bättre nästa säsong!

0 Kommentarer - Skriv gärna!: