Helg igen

Ännu en vecka har gått och plötsligt är det bara 11 dagar kvar till Thailand! Önskar att det snart kommer in ett sista vinteroväder här hemma så det känns ännu mer njutbart att åka. Elakt tänkt mot er andra jag vet :)

Nåt som känns trist just nu är att både jag och min kära flickvän har lite krämpor som vi gärna blir av med innan resan. Jag var hos en naprapat i Tisdags och det verkar enligt honom som att jag har en muskelbristning i en muskel som sitter mellan revbenen och att det kan ta tid innan det läker. Har nästan gått två veckor sen matchen jag fick smällen i och jag är inte ett dugg bättre så jag hoppas att det snart börjar kännas bättre. Trist när det sitter i bröstmuskeln för jag kan varken spela innebandy, jogga eller styrketräna så det blev ingen hårdträning sista månaden innan strandlivet då :)

Tina har fått problem med ryggen pga att hennes bäcken låses och vi får hoppas att hon hinner få lite behandling och snart känner sig bättre för annars kan det bli lite jobbigt med flyg mm. på resan. Man kan ha mycket större problem än vad jag och Tina har just nu men det vore alla fall skönt om båda hinner kännas sig lite bättre när vi ska ut och resa.

I helgen är det ju finalen i melodifestivalen och på Lördag kväll kommer Anders, Elisabeth och Karin o Perra (+joel) hem till oss vilket ska bli jätteroligt. Perra o Anders är ju två riktiga sångfåglar de så jag gissar att det blir lite singstar efter melodifestivalen :) Någon ur trion The Ark, Måns eller Sonja Aldén kommer att vinna bara så ni vet ;)

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Era skruttar! Farligt o bli gammal vet du! ;)

Och näää, nu får det banne mig bara bli varmare. Nu ska våren intåga har jag bestämt. Var lite schysst mot oss som får slaska runt här hemma istället för att få åka till Thailand nu va? Ha ha!!

Anonym sa...

Du som vet Matte, hur många öl är att föredra innan man rör den där tv-spelsmikrofonen?
Eller står det nåt om det i reglerna??

Anonym sa...

Nähä, för det ska Andreas Johnson göra, så det så! ;) Hälsa "rabarbersaften" *skratt*

Jack71 sa...

linda/
Nä lite elakt av det oss så nu önskar vi oss vargvinter överallt utom just i avestatrakten ;)

perra/
För att man ens ska få spela Singstar som ovan sångkille krävs det 2-3 öl för att ens slå på spelet och sen går åsikterna och reglerna isär hur mycket mer sprit det krävs för att sjunga bra :) Du o Anders är ju grymma sångar så jag ska bara njuta jag :)

lina/
hmm glömde honom men tror att han kommer fyra :) Ska hälsa honom vem av dem det nu är... :)