Tv och filmnytt

Beck - Advokaten + + +
I helgen tittade vi på den senaste Beckfilmen som heter Advokaten. Ingen film man behöver rusa på bio för att se men en klart sevärd spännande film med flera kända skådisar i biroller.

Prison Break
Den här serien blir tyvärr sämre och sämre och jag har ledsnat lite på att se hur USA´s mest omtalade rymlingar kan yra omkring hursomhelst i hela landet utan att ens vara nära att åka fast. Är även lite trött på att se hur polischefgeniet gång på gång löser gåtor som är aningen svårare än Fader Fauraos!

Lost
Väldigt spännande fortsättningsvis också men om de kunde sluta ösa på med sidohistorier om varenda människa så vore jag lite nöjdare. Sen undrar jag också varför jag är mer nyfiken än Jack, Kate o de andra på varför "the others"-folket har gjort som de gjort? De har en del att förklara om man säger så....

Greys Anatomi
Efter en liten paus av serien i USA kikade jag och Tina äntligen på Episod 16, Säsong 3 igår. Ett kanonavsnitt som vanligt men också sorgligt så det framkallade nästan lika mycket snyftningar som filmen Lejonkungen :)

Ett Herrans Liv
Igår kväll var det premiär för en ny säsong av Ett Herrans Liv med Philip och Fredrik. Jag såg faktiskt inte så mycket av förra säsongen men tittade igår och stundtals var det riktigt roligt. Bäst var nog Disco-Kjelle från Avesta och den där dåren som bodde i sin Volvo uppe i ett svinkallt Umeå :)

Lägger upp några gamla klipp av 100 Höjdare

Favorit i repris - Golge Jacobsson, Sveriges kåtaste 77-åring
Stackars Anders Tegner får försvara hårdrocken på 80-talet
Otto - mannen som sover mindre än mig :)

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

OMG vad jag garvade åt gubben i bilen. Det var det roligaste på länge....tanka hem ni som missade....

Anonym sa...

ha ha, ja fyfan vilken lirare! nääääää var hans vanligaste ord. Länka gärna om nån hittar klippet!