Rolig helg

Stensätra Stallion - SIBS 12-4
Inledde helgen med att spela en internmatch mellan gamla Stensätra och SIBS på Fredagskvällen. Efter sammanslagningen består den nya klubben av ca 10 från vardera lag och det var full uppslutning till denna match. Taggningen var lite märkligt nog större för den här internmatchen än i serielunken :) Hur som helst började SIBS väldigt bra och "Nygga" i målet räddade oss första 10 men sen tröttnade de rejält och till slut blev det utklassning efter riktigt bra spel av oss i "Stallions" Djäkligt skönt eftersom det var mycket prestige och vissa SIBS-spelare behövde sättas på plats :)

Blood Diamond + + + +
Senare på Fredagskvällen zappade jag o Tina lite mellan Så ska det låta och Let´s Dance. I ärlighetens namn tycker jag båda programmen är rätt trista. Sen blev det dags för film och äntligen fick vi se en riktigt bra film! Blood Diamond handlar om illegal smuggling av diamanter i Afrika och om det grymma inbördeskriget i Sierra Leone.

Ett spännande, sorgligt Action/Drama med Leonardo DiCaprio och Jennifer Connely i huvudrollerna.

Liverpool - Everton 0-0
Jag, Persson och Roffe tittade på Merseyside-derbyt ihop och tyvärr var Liverpool ganska uddlösa framåt trots spelövertag så matchen slutade 0-0. Lite synd nu när Arsenal tappade poäng och i toppen ångar Man United på ordentligt efter imponerande 4-0 borta mot Tottenham!

Kalas, Guitarr Hero 2, Melodifestival
På kvällen åkte vi ut till Årsunda där min broder numera bor med Anna, Olivia 12, och Felicia 4. Olivia fyllde 12 år och Tina o jag hade köpt Guitarr Hero 2 till PS2 åt henne. Både jag och brorsan var också nyfiken på spelet så lite egoistiskt kanske det var också :) Hur som helst så var Guitarr Hero 2 djäkligt roligt det lilla jag hann prova det! Det kan nog bli ett suveränt partyspel och jag längtar lite efter att få prova det igen :) Vi hann även med lite Singstar där Anna o brorsan utmanade Tina och Lia. Själv valde jag att bespara alla från min röst.

Vi käkade även tacos och tittade på melodifestivalen. En väldigt trevlig kväll och roligt att få umgås lite mer med Olivia och goa lilla Felicia som numera har utsett Tina som favorit. När det gäller Melodifestivalen tyckte jag den var rätt kass efter de senaste årens uppryckning. Svårt att tycka till om låtarna men det var väl helt ok vilka som gick till final mm. Addis Black Widdow o några fler artister sjöng ju falskare än mig de till och med!!

Datorstrulet
Igår (söndag) var vi hem till morsan i Storvik en sväng och äntligen äntligen lyckades jag fixa till Tinas gamla dator som morsan numera äger. Jag har letat drivrutiner som fan till moderkort, chipset, ljudkort o allt möjligt men det har strulat hela tiden. Efter att ha letat på ett Franskt forum hittade jag äntligen rätt drivisar *pust* Så nu är det bara för morsan att lära sig plicka på datorn :)

Thailand betalt
Igår kväll betalade Tina och jag in det sista till Thairesan så nu blev våra plånböcker genast tommare och man blir påmind om man måste fortsätta gnetandet för att kunna leva gott där nere i värmen och även kunna shoppa lite i Bangkok :) "Nana" och Maria åker ju när som helst dit och kommer vara på nästan samma ställen som vi tänkt besöka så det blir roligt att följa deras resa i resedagboken. 44 dagar kvar tills man sitter i värmen och dricker en kall Singha!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Ja det har verkligen vart en underbar helg på alla dess vis.. :-)
Skönt att vi har resan betald nu iaf.. =)) Thailand here we comes!!

Anonym sa...

Ja, nu är det inte många timmar kvar tills vi lämnar landet.... Vi lovar att lämna info till er i dagboken:-)