Vips Fredag

Då var det helg igen! Gårdagskvällen blev trevlig då vi först var hos min numera 65-åriga mor då. Jag och brorsan röjde upp i pappas gamla datorrum och installerade Tinas dator så nu ska jag lära morsan bli en datahacker och det blir min svåraste uppgift någonsin som datalärare gissar jag :) Fast roligt ifall hon blir lika Internetfrälst som mig och Tina nu när hon ska snart bli pensionär. När vi rensade upp bland gamla datorpapper så hittade vi en del lite jobbiga saker som t ex ett presentkort som jag gjort på data där vi gav honom en Weekendresa till London, Barcelona eller Milano ihop med familjen för att kunna se på fotboll mm. Tyvärr blev ju varken den resan av eller Thailandsresan som vi planerat då av på grund av pappas cancer. Hur som helst känns det bra att morsan numera har Tinas lite nyare dator och jag lär väl fixa Internet också. Vid 19-tiden rasade det inte massa "tanter o gubbar" så då passade vi på att åka hemåt.

Sen var det dags för Roffes kalas och självklart tittade vi på Brynäs-Färjestad medans vi fikade. Jag, Persson, Anders, Perra, Nisse och Togga var det som samlades och som vanligt var det djäkligt roligt att sitta där o surra o se sport. Tur vi har Roffes studio att träffas i lite då och då eftersom vi numera ses alltför sällan vi kompisar.

Apropå Brynäs tycker jag åter igen de gör en ganska bra match och i mina ögon var de klart värda att vinna! Det här var väl 17:e oavgjorda matchen eller nåt och med tanke på trepoängssystemet känns det lite trist att det blivit så många kryssade matcher. Fast o andra sidan är det som Fredde sa igår att Brynäs är otroligt svårslagna för vilket lag de än möter i kommande slutspel. För övrigt tycker jag nye finnen ser intressant ut och kul att Sperrle varit så stabil i målet de två senaste matcherna.

Ikväll ska jag spela en internmatch i innebandy mellan gamla Stensätra och gamla SIBS. Det är alltså de två klubbar som slagit ihop till SIBK som jag spelar med nu. Det har varit en hel del tuggande och uppsnack på träningarna så det vore skönt om vi krossade dem vilket jag tror vi kan göra om vi har de bästa Stensätrakillarna med.

Annars blir det nog ännu en lugn helg och imorgon ska jag och Tina ut till Anna o bror i Årsunda eftersom min brorsdotter Olivia numera fyllt hela 12 år!!! Känns nästan overkligt att lilla Lia blivit tonåring :) Jag har köpt Guitar Hero 2 åt henne till Playstation 2 och det ska bli spännande att se om det är så roligt som folk verkar tycka.

O till sist spelar ju Liverpool en av årets viktigaste matcher på lördag i derbyt mot Everton!!!!! Måste bli seger då!

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Om hon fyller 12 blir hon ju ingen tonåring? Det är ju vid 13 *s*

Ha en skön helg!!

Jack71 sa...

Ja det har du rätt, själv är jag så gammal så jag har glömt bort hur det var ;) Trevlig helg på er också! Hälsa J!