Aj aj aj

Nu har den riktiga vintern kommit o då längtar man ännu mer till Thailand och värmen. Jag håller på att frysa ihjäl när det blir kallare än -5 trots att jag är utomhus max 2-3 minuter per dag :)

Innebandyträning med SIBK igår då. Det var rolig träning där jag verkligen kände mig i kanonform men tyvärr fick jag lite smällar med skrapsår lite varstans och ont i ljumskar och vader. Så det var en sliten gamling som kröp till sängs igår. När vi lade oss kände jag hela tiden att jag var nära att få sendrag i vaden. Lyckades hålla det borta ett tag men sen blev det som så att jag och Tina (Txttxxe xx xoxxxixx oxh hxxe xkxx sxx) OCH PRECIS då när "matchen" skulle avgöras eller hur man säger :) DÅ kom sendraget!

Har haft sendrag någon gång förut i vaden men aldrig nåt så smärtsamt som detta. Jag bara skrek som en galning och visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Tina hade fullt sjå att hålla sig för skratt och grannen gjorde förmodligen en polisanmälan om misshandel :) Som tur var höll inte århundradets sendrag i så länge men resten av natten kunde jag inte ligga med benet rakt förrän det började krampa igen. Det blev inte mycket sömn inatt men lämpligt nog hade jag en massagetid på jobbet idag så då fick massören jobba lite med vaderna också. Enligt honom var mina vader överansträngda så det blev en vilodag idag utan innebandy och kanske måste man börja med lite stretching igen :)

Ikväll är Tina på bio med Sandra och ser "The Holiday" medans jag tagit en lugn hemmakväll. Jag som varit så duktig med mitt "låta bli smågodis-liv" fick ett litet återfall och unnade mig lite Geischa mm framför tv:n. Nu har jag börjat kika på Säsong 6 av världens bästa Actionserie 24! Jack Bauer är tillbaka och med stor risk att bli tjatig tycker jag Tina, Nisse, Persson och ni andra som inte orkat följa serien borde börja titta NU ;)

Tittade för övrigt lite på Guldbaggegalan och Sissela Kyle är verkligen en djävligt rolig måste jag säga. Angående filmerna kan jag inte säga så mycket för jag har inte sett så många av dem som fick priser.

Just nu är det P3´s musikgala och jag blir bara så trött på alla pop och rockband som får priser och tävlar i att vara rebelliska och pinsamma när de fått priser. Kanske kan bli lite bra uppträdanden alla fall så jag får återgå till soffan.

(Ändrat) Nu kom Tina hem så det blev ingen musikgala utan vi har avnjutit ett avsnitt av ("skrik")Förlossningsakuten på TV4 Fakta. Hmm om man är tjej och gravid kan det nog va ungefär som att titta på Hajenfilmen innan man ska bada i hajrikt hav eller som att se en skräckfilm innan man ska övernatta ensam i en skogsstuga. Tur att ni tjejer inte är lika blödiga som oss killar!

PS: Den som listar ut den exakta meningen istället för X:en vinner en påse bullar :)

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Tyckte du klara dig överförväntan bra igår när du kika med mig. Du kanske övar i smyg?? ;-)

Tyckte synd om dig som hade sådär ont men det såg väldigt roligt ut också ska du veta. Sorry!! ;-)

Påsen med bullar är på väg att ros hem av mig. Har löst halva iaf... :-)

Anonym sa...

Hmm.. klurig xxx...x...x..x mening... lyckas inte på mig en gissning men jag kan ju bara ana... Fy fan o få sendrag.. smärta! Inte så lämpligt heller, blir ju liksom.. inte lika skönt då? :P

Jack71 sa...

Ja en del gillar ju smärta i samband med xxx men jag tillhör inte en av dom kan jag lova :)

Persson ringde o ville ha en lösning på meningsgåtan men nu finns det någon mer bokstav synlig :) Hur som helst behöver ni inte gissa heller ifall några barn läser bloggen *ler*

Anonym sa...

Jag har löst det... ;-)

Anonym sa...

Geischa framför tv:n...? Asa fran Lillsved... HAHA