Mitt 2006

Tänkte skriva lite personligt om året 2006 och de händelser som jag minns starkast.

Separation (mars 06)

Det har ju hänt en del på det privata planet i år och i våras tog det ju slut mellan mig och mitt ex J på ett ganska hastigt och konstigt sätt. Det är alltid jobbigt med separationer, speciellt när jag lärt känna hennes dotter M och familjen i övrigt så bra. Med två liknande relationer i mitt bagage har jag alla fall lärt mig vilken typ av tjejer jag aldrig mer ska ha förhållande med! Hur som helst så är det där överspelat nu och resultatet blev ju lyckat eftersom jag är en lyckligare människa nu med Tina än vad jag var då. J är tillsammans med sitt ex igen o jag hoppas för lilla M´s skull att allt funkar bra mellan dem.

Som tur var så stod brorsans lägenhet på Promenaden ledig så jag flyttade in där i samma trappuppgång som jag bott tidigare men längre upp :) Har alltid trivs bra på Promenaden så det var helt ok och att det är 100 mbits bredband gjorde ju inget heller.

April - Juni
Nu när jag var singel så började jag prata en hel del med Tina på MSN. Förutom att vi hade strulat förut så har vi alltid varit väldigt goda "chattvänner" så det kändes roligt att få kontakt med henne igen. Sen märkte vi nog ganska snabbt att båda fortfarande hade lite känslor för varandra men både hon och jag var lite osäkra på vad vi ville där de första månaderna.

Alanya, Turkiet
I Maj åkte jag och Nisse ju till Turkiet precis samma vecka som Tina och Sandra skulle dit. Vi hade en kanonvecka i Alanya med mycket sol och bad, ganska mycket party och vi bodde på ett bra hotell dessutom. Funkade jättebra att vara där samtidigt som tjejerna också och vi hade mycket roligt ihop den veckan. Det enda som var jobbigt var alla dryga turkar.

Läs mer i Alanya(resedagboken)

Tankar på flytt till Stockholm
I Maj-Juni åkte jag flera gånger till Stockholm och jag hade starka funderingar på en flytt ner till Stockholm. Kände mig besviken över att ha misslyckats med ännu ett förhållande och dessutom har det varit ett trist icke-utvecklande år på jobbet. Därför började jag kolla på jobb där nere och även boende och jag var verkligen på väg den här gången men det som fick mig att tveka var ju framförallt att Tina och familjen fanns här hemma. I dåläget visste jag ju inte riktigt om det skulle bli något seriöst mellan mig och Tina. Skönt så här i efterhand att jag tog rätt beslut och valde bort Stockholm även om jag säkert hade trivts där nere också eftersom jag har många vänner där.

Sorg
Mycket av tiden i Juni handlade ju om fotbolls-VM i Tyskland. Man jobbade mest och kikade på fotboll hela kvällarna.

Min kompis Magnus "Kondis" skulle ju åka ner med flickvännen och barnen i husbil till Tyskland. Sista gången jag träffade honom var på en fotbollsmatch med Kungsgården. Kondis var sådär sprallig och glad som han ofta var när han umgicks med "grabbarna".

Jag fick höra av Perra att Mange blivit väldigt dålig på en fotbollsträning och hamnat på sjukhus med hög feber. Vi kompisar trodde nog att han inte skulle åka nu när han var dålig och tyckte synd om honom eftersom Magnus älskade fotboll mer än de flesta. Att åka ner med sin familj och få sitta i öltält med andra svenskar med mera skulle ju bli hans livs resa. Tyvärr innebar just passionen för fotboll och dåliga råd från läkare att han ändå åkte till Tyskland vilket blev ödesdigert minst sagt.

Det är en lång sorglig historia om sjukhusbesök i Tyskland och i södra Sverige men till slut hamnade Magnus på Gävle sjukhus och enligt läkarna skulle allt ordna upp sig. Tyvärr hade kroppen tagit för mycket stryk av den blodförgiftning han råkat ut för vilket innebar att han fick hjärnblödning på midsommardagen och sen var det kört.

Nisse ringde mig tidigt på morgonen den 27 Juni och berättade att Magnus gått bort och man kan fortfarande inte förstå att det sant. Han blev endast 37 år och som jag skrivit tidigare så lider jag fruktansvärt mycket med hans flickvän C min gamla barndomskompis som har en tuff tid nu som ensamstående mamma med de två barnen.

Det fanns nog ingen i gänget som blev lika glad som Mange när man hörde av sig vare sig det gällde att kika på Liverpool ihop eller ta en lunch på stan. Tyvärr var jag väldigt dålig på att höra av mig den sista tiden vilket jag förstås grämer mig för just nu. Framförallt borde man ju ringt ner till Tyskland och kollat läget med honom men jag tänkte väl som de flesta andra att han får berätta om sjukdomen, fotbollen och allt när han kommer hem och piggat på sig. Så blev det tyvärr aldrig.

YNWA - Magnus

Robbie Williams på Ullevi
Tidigt en solig morgon i Juli åkte jag, Nisse och Ubbe mot Göteborg för en helg där nere med Robbie Williams konsert den 2 Juli som höjdpunkt. Lite blandade känslor förstås eftersom det bara var en vecka sen Mange gick bort. Nisse hade fixat boende hos en tjejkompis, Lina i Gtb så vi invarderade hennes etta och som ett litet tack fick hon den fjärde biljetten till Robbie W.

Vi hade en väldigt trevlig helg där nere och vilket väder!!! Själv konserten var ju grym förstås och jag måste gå på någon mer Robbie konsert!!! Att stå där på Ullevi bland 50 000 när det är 28 grader varmt en sommarkväll var ju fantastiskt. Det enda som fortfarande grämer mig lite är att vi inge hängde på Ubbe framåt. Är man född dvärg som mig så ser man inte så bra när det står 20 000 st tvåmetersmänniskor framför en *suck* Tur det var grymma storbildsskärmar. Får nog återkomma till konserten längre fram i bloggen för det finns så många höjdpunkter att ta upp!

På natten efter konserten när vi skulle hem hamnade vi på nån inneklubb på Avenyn med världens röj och hade en av sommarens roligaste partynätter :)

Min semester
Jag hade en väldigt bra semester. Mycket sol och bad, tennis med Nisse flera gånger i veckan och så träffades jag och Tina mer och mer. I slutet av Juli åkte jag och Tina till Stockholm en vecka på semester. Vi fick låna Maries lägenhet ute på Lidingö. Helt perfekt så tusen tack Marie! Vi hann med shopping, uteserveringar, skärgården, camping på vägen hem mm och hade en underbar vecka där vi även kom fram till att nu var vi ihop på "riktigt" :)

Hann även med en Lundell-konsert i Gävle med Persson, Staffan och Linda. En rolig kväll förstås men själva konserten var ingen superhöjdare.

Hösten
Den här årstiden när man börjat jobba och det är mörkt och kallt är ju inte min favvoårstid direkt men den gick ganska bra måste jag säga. Tina och jag bestämde oss för att bli sambo och hon flyttade in hos mig i oktober. Det har funkat kanon hittills och det känns som jag äntligen hittat den "rätta" :) Även om vi inte kommer bo i den här lägenheten för alltid så trivs vi bra här.

Förutom jobba och leva samboliv så har jag tränat ganska mycket innebandy. Jag har träning med mitt nya lag SIBK Tis-Fre och sen kör jag småmålsspel med kompisar Ons, Tor vilket är tur nu när man gått i sambofällan och har filmmyskvällar ideligen med got mat och godis :)

Det blev en ganska lugn höst krogmässigt men när det gäller fester så måste jag nämna Anders och Elisabets fest också. Bettan fyllde ju 35 år och de är ju aldrig sen med att anordna saker de där två :) En hel del prat om saknade Mange blev det ju också förstås eftersom flickvännen C var där och en stor del av den bekantskapskrets som han umgicks mest med. Hur som helst så var det djäkligt roligt att festa ihop med hela Elisabeths gäng eftersom vi umgicks så mycket när jag gick i högstadiet med dem. Roligt gäng i övrigt också förstås och mycket karaoke blev det där ute i partytältet.

Fyllde ju 35 år också här i höst precis som Jonny boy. Hade tänkt att ha någon fest men det var lite svårt att få till av olika anledningar och sen rann det ut i sanden. Har inget dåligt samvete alls för det eftersom jag alltid haft stora fester tidigare när jag fyllt år medans flera av mina vänner aldrig ordnat ens ett fikakalas när de fyllt jämnt. Fast huvudsaken alla gör som de känner blir bäst för dem själv så.....

Vinter
Det har inte hänt så mycket här i vinter och om det här vädret fortsätter så är jag inte ledsen för det eftersom jag inte gillar kyla :) Gör inte så mycket annat än att jobba, träna innebandy och umgås med min sambo nu för tiden faktiskt. Det blev ju lite partaj här hos oss på juldagen vilket var roligt men annars ska det bli lugnt med sånt ett tag nu för vi ska spara pengar till en eventuell resa.

Nu är det 2007 och jag återkommer med mina nyårslöften och årsbästa-listan över 2006. Uppskattar er som ger små kommentarer i bloggen. Absolut inget måste men det blir ju förstås roligare att skriva. Gott nytt år igen då!

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Hurru du Mattias, jag bor väl ändå inte på Lidingö va?? haha...
Gott nytt år på dig grabben

Anonym sa...

om du är fikasugen är du varmt välkommen förbi närsom helst
ps.jag bor i örta.....:)))))

Jack71 sa...

Marie/ Ja just ja men nära var det :)

Persson/Ha ha, kände du dig träffad? :) men samtidigt skrev jag ju att man gör som man vill och det finns minst 10 kompisar till som aldrig haft fest så det är lugnt det. Jodå vet att vi är dåliga på spontanbesök men inbjudningarna hem till dig har liksom inte haglat under åren när det gäller fika, grillning o annat heller så det kan bli bättring från bådas håll. Diplomaten har talat :)

Anonym sa...

Oj va du skriver Olsson!

Hoppas att ni får ett bra 2007!

Ser fram emot årsbästalistan!

(Lidingö! Orienterar-Matte hahaha)

;-)