Henkes succedebut

Fotbollsträff hos mig med Perra, Persson och Roffe och vi har just sett Henkes premiär i Man United o den blev ju verkligen en succe! En märklig känsla att komma på sig med att sitta och hoppas att det ska gå bra för en spelare i Manchester Uniteds tröja! Ibland tycker jag svensk media överdriver lite om Henkes suveränitet men i dagens match var han verkligen grymt bra och speciellt med tanke på förutsättningarna.

Liverpoolsupportrarna på forumen verkar tycka att man är en idiot som jublade när Henke gjorde mål men som svensk så tycker jag det var roligt att han lyckades i premiären i hans sista äventyr. Dessutom var det i FA-Cupen där Liverpool inte längre finns med o då kvittar det faktiskt för mig om United spöar Aston Villa i den cupen.

När det gäller mitt Liverpool så blev det tyvärr ännu en förlust mot ett av de andra topplagen i gårdagens FA-cupmatch hemma på Anfield. Liverpool gjorde en helt ok match och hade ganska stort spelövertag men det där sista saknades medans Arsenal var väldigt effektiva. På Tisdag möts lagen igen i Ligacupen så vi får hoppas på revanch då även om en seger i den cupen tyvärr inte känns lika mycket värd.

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Henke var väldigt bra, kul för honom. Men något jubel hördes inte från mig. :)

Nu vet man i alla fall vad svensk media kommer skriva om i fortsättningen.

Anonym sa...

Ja jag skulle gärna slippa läsa allt landslagssnack lär jag säga för det bör vara ett avklarat kapitel

Anonym sa...

FAST EN SAK ska vi vara på det klara med. Jag tror att t.om Kenneth Andersson hängt en kasse med den fantastiska uppbackning forvards i United får..

Anonym sa...

Fantastisk debut!!!!!, nu har han äntligen kommit till ett riktigt LAG :)

Anonym sa...

Visst trodde man att Henke kanske skulle peta in ett mål, men fan inte att han skulle ligga bakom så mycket av Uniteds offensiv som han gjorde. Det var en skräll det......

Anonym sa...

Jag gillar Pools försvarsspel ikväll....

;-)