Tv-problem

Dom som umgås mycket med har nog inte undgått mina grubblerier om min Sharp-tv som tyvärr visat upp en del brister. Bilden på ishockey och skidor på SVT och 24:an har varit helt bedrövligt med några märkliga taggar som dykt upp på idrottsutövarna när de rör sig snabbt. Det och att bilden är så bedrövlig på fotboll samt ett missljud som kallas Buzzing gjorde att jag pratade med dem jag köpte TV:n av och jag kommer att få en ny tv i slutet av månaden. Väldigt skönt en sån här gång att jag valde att handla lokalt när jag nu verkar ha fått ett måndagsexemplar.

Efter allt forumläsande har jag tyvärr förstått att jag ändå inte kan räkna med någon superbild via Viasat med mera eftersom de har såna dåliga sändningar signalmässigt. Dessutom verkar det lite så att min Sharp är grym när det gäller Hd-tv, bild via dator, tv-spel, dvd och TV från typ Canal plus och såna som har bra signaler men när signalen är dålig som Viasats o andras är den känslig.

Jaja jag håller alla fall tummarna för en bättring och om det är lika illa på nästa tv vid hockey o annat tänker jag lämna tillbaka den helt enkelt!

8 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

3-6 på hemmaplan... tur ni värvade en talang från Falkenberg då...

Anonym sa...

;-)

Jack71 sa...

hmmm ja det kan ju behövas lite nya talanger såg man ju inte minst i matcherna mot Arsenal men ännu hellre någon storspelare. Trist att det enda nyförvärv man kan hoppas på just nu är en Rik Shejk som kan ge klubben bättre förutsättningar. :)

Pokerspelaren wanke kanske kan skänka lite pengar till Liverpool. Rykerna går ju att han länsar Unibet

Anonym sa...

Puuhh , har knappt till vatten å brööööd ;) På tal om Lcd så håller jag med dig, lyssnar man på dom som säljer så ska ju alla ha dom nya signalerna 2007 nu är det väl framflyttat till midsommar å sen till 2008 osv. Så det verkar som det inte är någon ide å ha en lcd än som tv ,utan bara att kolla på hemladdade filmer å serier. Så mitt tips till dig olsson köp en mindre lcd å en plasma istället som tv :) Å om ni undrar varför unibet har kostat på sin nya sida så är det tack vare persson å mig ;) så länge dom har oss har dom råd :)

Anonym sa...

Jag har en projektor å det är också jäkligt bra måste jag säga. Inte lika bra upplösning som LCD såklart om man kör mot vägggen som jag, men störst vinner säger dom..

Kolla in den här videosnutten, jag garvade brallan av mig åt gubbens fnitter..

http://www.youtube.com/watch?v=Z4Y4keqTV6w&mode=related&search=

Jack71 sa...

Wanke/ Nja både Lcd och Plasma blir det inte. Såna inköp kan bara lyckosamma pokerspelare göra ;) Med tanke på mitt datoranvändande och kommande Playstation 3 hoppas jag den utbytta Sharp blir lite bättre och sen ska jag inom nåt år överge Viasat för Canal Digital som har bättre sändningar.

Bodare/ Det där med störst är bäst var det väl "kusen" som sa och du vet väl hur han yrar? ;) Projektor verkar jättehäftigt men passar inte mina önskemål lika bra som LCD helt enkelt.

Anonym sa...

efter att ha haft ett litet ENTOURAGE-maraton i kväll måste jag säga att Kevin Dillon är helt suverän i rollen som "Jonny Drama"
vet att du gillar ari gold så 2 suveräna karaktärer helt enkelt,
kan nog bli fler emmys där
tänk att som "Mr Drama" göra saker så otroligt fel å ändå få ligga så mycket :)))

Jack71 sa...

Håller med dig Fredde! Han spelar djäkligt bra och vem vet han kanske är i det läget i sin riktiga karriär som han spelar i serien vilket borde innebära en vändning i riktiga livet :) Det där förstod jag knappt själv.