Äntligen Fredag

Jobbet
Efter en ganska jobbig flyttvecka på mitt arbete är det skönt med Fredag så att man snart får göra helg. Vi har flyttat inom samma våning på Folkets Hus så det var inte så farligt men det blir ju ändå mycket att göra. Från och med nästa vecka kommer vi jobba med ett projekt som innebär att vi kommer få ha datakurser för mest ungdomar och invandrare. Sen kommer vi även att erbjuda stöd till dem som behöver hjälp med att söka jobb. Dvs skriva CV, söka information på Internet med mera. Ibland känner jag verkligen för att byta jobb men nu kommer det nog bli lite annorlunda 2007 så jag får avvakta och se hur det känns längre fram. Det är ju inte direkt så att det vimlar av jobb som Datautbildare och liknande heller.

Brynäs i topp
Väldigt starkt gjort av Brynäs att vinna borta mot HV71 i seriefinalen igår! Speciellt med tanke på att de saknade Micke Lind, Bicek och Mathias Månsson. Min kompis Jonny valde verkligen rätt säsong att skaffa säsongsbiljett. Själv får jag vänta med nåt sånt något år tills jag är för tjock för Innebandyn :) Däremot tänker jag göra allt för att försöka skaffa Canal + tills nästa vinter för nu är jag less på att vara beroende av andra för att kunna följa Premier League och Brynäs via Tv:n.

Skönt att Boork kunde vila tre spelare med skadeproblem utan att alla tidningar börjar tjata om petningar och frysboxar igen! Herregud så fort Boorken vilar en spelare i en enda match blir det skriverier! Personligen tycker jag det är märkligt att detta med rotation inte utnyttjas oftare inom hockeyn OM man som Brynäs har en bred trupp.

Andreas Dackell verkar ju vara i hysterisk form nu vilket känns väldigt roligt för tidigare när man sett honom har man haft lite svårt att förstå att han alltid var given i NHL. Han har ju alltid gjort ett bra jobb och varit bra i BoxPlay men nu producerar han även framåt och närmar sig kanske en landslagsplats.

Vilken sporthelg!
Ser verkligen fram emot Lördagen då vi i gänget träffas hos Roffe och ser matcherna Liverpool-Chelsea och Brynäs-Färjestad!!! Sen på Söndagen är det ju Arsenal-Man U vilket också blir en högintressant match förstås. Skulle vara kul om Henke fick spela men gissar åt att det blir Rooney/Saha från start denna match.

Planeringen av resan
Har inte planerat så mycket denna vecka jag och Tina. Vi båda läser ju lite resedagböcker och längtar väldigt mycket till solen i Thailand. Vi ska väl strax ta och boka hotell våra första 3-4 nätter och även de 2 sista nätterna i Bangkok.

Vi har för övrigt bestämt att vi kommer börja resan med att bo i Kata Beach, Phuket några nätter. Nu ska vi bara bestämma vilket hotell men det lutar lite åt Kata Poolside Resort.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Alexander sa...

Brynäs leker! Grymt kul att se. Snart dags att hoppa in i audi'n o ta en tripp upp till gävle. Helst lördagsmatch så man kan ramla in på "helt enkelt" sen för lite vätskepåfyllning.

Anonym sa...

Kollade du inte Zlatan och Inter??