Min helg

Inledde helgen med Fredagsträning med SIBK på Bessemer. Det var fjärde dagen i rad jag tränade och den här veckan hade jag turen/oturen att varje dag hamna i det lag som inte hade avbytare så det var en grymt sliten Mattias som kom hem på fredagskvällen :) Kikade lite på Lets Dance men tycker inte det programmet är särskilt roligt men ville ju se hur Ekvall o de andra klarade sig. Snacka om panik man skulle känna om man var med i nåt sånt där brrr. O dessutom dansa nykter också!!! hemska tanke! :) Tänk om min vän Henke La fick vara med och kategorin var "fridans" Han skulle vinna överlägset kan jag lova!!! :)

Datorstrul

Ännu en lugn helg har det varit och en stor del av tiden har gått åt till att strula med min dator. Har jag inga teknikproblem så är jag duktig på att skaffa mig sådana. Min dator har börjat hänga sig en hel del och jag ska rensa C: tänkte jag. Tydligen har jag den ända datorn i Sverige som vägrar boota från C: trots att jag fixat det man ska fixa i BIOS och även testat köra med Win XP-startdisketter *suck* Till slut gav jag upp och rensade lite manuellt och installerade om mitt Firefox istället.

Fotbollslördag
Gick hem till Roffe på Lördagen och fick se Liverpool väldigt komfortabelt vinna borta mot Watford med 3-0! Skönt med en stabil bortainsats och det som var roligt var ju att Benitez valde att spela med tre forwards samtidigt. Bellamy, Crouch och Kuyt fungerade dessutom väldigt bra ihop så det blev lyckat. Nu kanske herr Benitez någon gång i framtiden också kan överväga att spela med dessa tre samtidigt vid underläge vilket han vägrat prova tidigare. Stabil match av Liverpool hur som helst men samtidigt ska man inte dra för stora växlar av det eftersom Watford var ganska bleka.

Efter det så kikade vi på Manchester United som precis som väntat körde över Aston Villa på hemmaplan. Henke fick spela från start och gjorde ännu en bra match men inget mål den här gången. Den som inte presterar bra enligt sin förmåga hos United är ju W Rooney som tappar mycket bollar och inte alls är i toppform just nu. Jag trodde inget lag skulle kunna rå på Chelsea i år men nu börjar jag nog tro att Sir Alex gäng kan vinna ligan för de verkar väldigt stabila.

Innebandy
Match med SIBK mot Forsbacka borta igår. Just Forsbacka hade vi ju ganska många heta matcher mot med IBK Underbar för något år sen men de verkar ha tappat några spelare sen dess. Hur som helst så gjorde vi nog den bästa matchen för i år av dem jag spelat alla fall och vann med 10-2!

Film: Den bästa sommaren
I helgen såg jag och Tina Ulf Malmros film "Den bästa sommaren" och det är en svensk drama/komedi från 1999 med Kjell Bergqvist i huvudrollen. Den utspelas sommaren 1958 i den lilla byn Molkom där begravningsentrepenören Yngwe Johansson varje år inhyser sommarbarn hos sig. Den här sommaren kommer barnen Tommy och Annica och dessa två förändrar hans liv.

Vi gillade verkligen om den här filmen som är en sån där typisk svensk må-bra-film och Kjelle Bergqvist är ju väldigt bra i huvudrollen måste jag säga. Lider med grabben som inte fick se VM-finalen måste jag säga :)

Betyg: + + + +

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

faaan vad härligt det är att vara BRYNÄSARE!!!!!!!!!