Thailand bokat

Nu har Tina och jag bokat Thailandsresa!!! Vi åker Tisdagen den 20 Mars och kommer hem Torsdagen den 5 April. Vi har bokat flygresa med Thai Airways t/r för 8500 kr och då ingår inrikesflyg med Thai ner till Phuket och sen upp till Bangkok igen vilket är värt ca 1300 per person för oss. Det fanns lite billigare resor med andra bolag men då ingick ju inte inrikesflyget och dessutom hade det inneburit ca 15-25 timmars längre resandetid. Det ska bli väldigt härligt att flyga med Thai som har direktflyg vilket gör att vi tjänar en dag också :) Ett annat alternativ för att få resan billigare hade varit att vänta till April då både resorna och boendet i Thailand är billigare men vi ville inte vänta så länge. Dessutom blir det olidligt varmare och mer ostadigt väder från April i vanliga fall men sånt vet man ju aldrig nu för tiden.

Nu gäller det att spara pengar så det blir inte mycket nöjen för våran del innan resan men det är det ju värt! Nu håller vi som bäst på att planera resrutten och eftersom Tina som inte varit i Thailand tidigare är lite nyfiken på Västsidan kommer vi ju hålla till runt de vanliga turistställena Phuket, Phi Phi och Krabi innan vi avslutar med shopping i Bangkok. Det ska bli helt underbart att få göra den här resan och nåt som vi båda tycker är roligt är ju allt planerande inför resan. Vi hänger just nu mycket på diverse Thailandsforum eller läser andras resedagböcker för att få tips om bra hotell, utflykter och annat.

När jag var i Thailand 2005 var det massor av regn och det sämsta väder de haft på 20 år så jag hoppas det blir lite mer sol den här gången. Återkommer med lite mer om resan och adress till resedagbok mm. senare :)

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Jag är avis till tusen ska ni veta. Men härligt för er. Hoppas vädret blir som ni vill. Passa er för småödlorna på väggarna och kackerlackorna på golvet :)

Anonym sa...

och hajarna!

Anonym sa...

Vi gråter av avundsjuka...men du kommer väl den 10:e! Sista natten med gänget för Stomatol...

Jack71 sa...

Roffe/
Ja det där med odjuren kan bli lite tufft för oss och därför måste vi tokspar så vi kan bo på skapliga hotell :) Sen hoppas jag kunna övertyga Tina om att hajarna är snälla där borta så vi kan snorkla båda två :)

Bodare/
Som jag skrev på vetgirig har det varit lite ont om info om denna träff måste jag säga men tyvärr är det nog så att jag måste avstå för första gången av ekonomiska skäl. Att gå på Golden Hits brukar inte vara nåt som Sparbanken rekommenderar sina kunder inför en hastigt bestämd Thai-resa ;)

Anonym sa...

Åhh vad jag längtar!!!

Men min hajnojja är som sagt inte nådig den inte. Det är ganska illa när man tror att det kan komma hajar i Storsjön eller för att inte tala om i en simbassäng.....
Men jag ska nog klara av nån sekunds snorkling iaf. :-)

Anonym sa...

Tina/
Låt Mattias gå och snorkla själv så kan du istället gå iväg och njuta av en 1 timmes oljemassage eller en ansiktsmassage för ca 40kr..själv skulle jag tagit bägge massagerna. Senast jag var där hann jag nog med 6-7 ansiktsmassager..det är himla skönt kan jag lova.

Jack71 sa...

Tina/
Vi får börja med att snorkla i Poolen och när hajbrottaren Mattias är med kan du sen känna dig trygg när vi ska dyka utanför Phi Phi :) Vore ju märkligt om vi blev de första nånsin som blir Hajuppätna i Thailand tycker man! *ler*

Roffe/
Själv törs jag inte prova nåt annat än fotmassage tror jag för tar man helmassager verkar de både vara hårdhänta och lite väl intima de där små rackarna :)