Blekt Liverpool

Liverpool gjorde ingen bra match mot Chelsea och får tacka målvakten Reina för att semifinalen fortfarande lever. Drogba i Chelsea var som vanligt grym och hur man ska kunna stoppa honom i returen är ju nåt för Rafa Benitez att grubbla på.

Apropå Rafa Benitez så retar jag mig väldigt mycket på hans feghet när det gäller att förändra matchbilder genom att göra tidiga byten. För mig och många andra hade bytet Pennant in och Alonso/Mascherano ut varit givet att göra tidigt i andra halvlek men inte för Benitez tyvärr. Då hade man åtmindstonde fått se Gerrard centralt lite mer och haft större chans att kvittera. Fast Liverpooltränaren kanske är nöjd med 0-1 inför returen vad vet jag. Hur som helst blir det förhoppningsvis en helt ny match på Anfield och jag hoppas hoppas på en vändning även om jag är lite skeptiskt just nu...

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Rafa ville nog inte ta för stora risker i matchen. 2-0 hade varit förödande. Balansen i laget är klart defensiv. Löpstarka forwards och 50/50 spelare på mitten. Chanser brukar ju dyka upp ändå. Det är 90 minuter kvar, det här vänder vi!

Anonym sa...

Ja jag hoppas du har rätt Ubbe men jag tror ändå inte att man riskerar så fasanfullt mycket genom att ha Gerrard centralt framför Masch och ha Pennant på kanten. Fast det kan ju även handla om att Pennant hade ett gult kort och Rafa inte ville riskera honom vem vet...?

Med supportrarnas hjälp på Anfield så kanske.... :)

Synd med er förlust i premiären! Håller tummarna för att ni vinner nästa match!