Sportsurr

Allsvenskan
Då är Allsvenskan äntligen igång och som vanligt tycker man det är jätteroligt när den startar ända tills man tittar på några matcher och inser att de flesta matcherna i Allsvenskan är skit kvalitetsmässigt. Måste ändå säga att matchen Elfsborg-Malmö var bra och där återfinns säkerligen två av lagen som hamnar topp 4 i år gissar jag. När det gäller GIF har jag svårt att se hur laget ska kunna göra en lika bra säsong som ifjol nu när man saknar Patrik Karlsson och Wikström i backlinjen och som vanligt värvat nada. Hoppas ändå Makondele stannar hela säsongen och att man kan hålla sig runt 8-10 plats i serien.

Mitt tips:
1. Malmö
2. Elfsborg
3. Kalmar

Åker ur: BP

Champions League
Även om de flesta av mina Liverpoolmedsupportrar verkar ha svårt att erkänna så måste man imponeras av Man United efter gårdagens överkörning av Roma. 7-1!!! Visst var Roma sopiga och efter 20 minuter så hade Italienarna givit upp men Uniteds spel med Ronaldo i spetsen imponerade stort. Man saknade ju faktiskt Scholes, Vidic, Neville och Saha också.

Sen måste jag även berömma ett annat hatobjekt Mourinho för att han är duktig på att förändra matchbilden genom sin coachning när spelet hackar för Chelsea. Sen att de som vanligt gör mål i slutet är väl kanske flyt de förtjänar gissar jag även om man stör sig lite på det. Ska alla fall bli roligt med Liverpool-Chelsea i semi om nu inte Liverpool gör århundradets plattmatch hemma på Anfield ikväll! Helt omöjligt att tippa vinnare i CL är det alla fall!

SM-Finalen Ishockey
Som så många andra tycker jag inte SM-finalen mellan Modo-Linköping känns sådär superhet. Inga spelare som utmärker sig kraftigt, inga dueller mellan vissa spelare och inget lag man blivit superimponerad av även om Modo var riktigt duktiga igår i första perioden.

Måste säga att Niklas Wikegård ibland blir lite för mycket i SVT´s hockeykväll. Han får lite storhetsvansinne ibland och verkar känna att han måste fortsätta ha kraftiga synpunkter om allt! Likt en kvällstidningsjournalist så kan han förvränga de flesta intervjuer och uttalanden och sen toksåga spelare eller tränare efter sitt eget behag. Han har ofta gnällt på gnälliga Brynäs och nu är det alltså Gnäll-Modo som gäller. Vad jag minns så var nog herr Wikegård själv en av de absolut gnälligaste tränarna Elitserien har haft! Gillar egentligen ändå Wikegård som är tusen klasser bättre än tidigare så kallade experter på SVT men ibland är han ute o cyklar lite i sina sågningar.

Bodare, Persson, Ubbe med flera får gärna avge Allsvenska Tips eller andra kommentarer!

12 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Tips allsvenskan:
1.Helsingborg
2.Elfsborg
3.Halmstad

Åker ur: Gais

Vilken match av United. Och otroligt att tre lag från England får spela semifinal i Chamions Leauge! Tänk om Bayern slår ut Milan oxå, då är inget spanskt eller italienskt lag kvar. En tankeställare för alla filmare kanske??

Måste även slänga in en utmaning i Stanley Cup-slutspelet. Den som lyckas tippa rätt på dessa tok-öppna matcher får en fri solarietid på Olssons klippkort.

Penguins-Senators 4-3
Sharks-Predators 4-3
Stars-Canucks 2-4
Wild-Ducks 4-2
Rangers-Thrashers 4-2
Flames-Red Wings 2-4
Lightning-Devils 4-1
Islanders-Sabres 0-4

Anonym sa...

Hmm helt hopplöst tippa Stanley Cupslutspelet o speciellt när man inte sett så mycket NHL i år som vissa hemmapappor ;)

Mina tips:

Penguins-Senators 4-2
Sharks-Predators 2-4
Stars-Canucks 2-4
Wild-Ducks 3-4
Rangers-Thrashers 4-3
Flames-Red Wings 1-4
Lightning-Devils 3-4
Islanders-Sabres 2-4

wanke, persson m.fl?

Anonym sa...

allsvenskan: 1.AIK
2.ELFSBORG
3.MALMÖ FF
jag tror det står mellan dessa 3
men eftersom jag verkligen älskar AIK:s publiksiffror så hoppas (och tror)jag på dom

NHL/stanley cup:OTTAWA SENATORS
MVP:DANY HEATLEY
Senators brukar ju inte lyckas slutspelet men nu tror jag det är dags, fruktansvärt hög högsta nivå
och "Alfie" får nu leda sitt lag hela vägen......

Div 5 Gästrikland: 1.Storviks IF
2.Brynäs IF 2
3.Södra BK
det här tipser känns lite säkrare än dom övriga *LER*

Anonym sa...

Håller till viss del med Olsson men Premier League kan oxå va j...igt tråkigt =)

Mina Tips!!!

Allsvenskan
1. MFF
2. Helsingborg
3. Elfsborg

Ur åker: Djurgårdens IF (Kommentarer på detta Nana)

Kom ihåg var ni läste det först ;)

När det gäller division 5 Gästrikland så tror jag inte på Storvik - om ni inte har värvat ”Figo” inför säsongen!!??

1. Brynäs IF
2. Södra BK
3. Valbo AIF

Ur åker: Hedesunda och Årsunda hoppas jag! Är man från ”Färnbo” så hatar man dessa lag! Går att jämföras med Lazio – Roma!!!

Stanley Cup vinner Vancouver

Speedway-Guldet går till Rospiggarna där Greg Hancock kommer att dominera i år!

Anonym sa...

Dagens fråga!!!

Är Jonnys pekfinger dopad?

;-)

Anonym sa...

Vad roligt att Jonny äntligen skriver ett inlägg!! Nä jag förstår att du inte tycker Premier League alltid är roligt men det beror på att du håller på Spurs ju Jonny ;) Kul att du fortfarande har hjärtat hos Rospiggarna. Ända sen Mallis-96!

Apropå NHL ska jag nog titta på första matchen på länge på lördag natt när det är Vancouver-Dallas kl 03:00. Brukar ju vakna den tiden på helgerna! :)

Fredde//
Skulle gärna tippa Division 5 men har helt tappat greppet om dessa serier nu. Hade bättre koll på gamla goda tiden när Storviks Laguppställning kunde se ut som denna: :)

Ove Öberg
"Acke", Tranan, Masken, Lorten
Göransson, Jonas L, Larsa,
Benka, Frasse, Jonny Forsberg

Annat än Åshöjden det där Bodare! ;)

Anonym sa...

Vill inte veta var Lorten fått sitt namn från...

Anonym sa...

1.Helsingborg
2.Malmæ
3.Elfsborg

Åker ur:
Gais

NHL tippar jag alltid fel, eller egentligen så åker lagen jag gillar ut hela tiden... som i elitserien då Hammarby, SSK etc.)
Peng-Senators 4-2
Sharks-Foppas nya 4-2
Stars-Lill Modo 4-3
Wild-Ducks 1-4
Rangers-Trashers 2-4
Flames-Swe2 4-3
Tampa-Deff Devils 2-4
Islanders-Sabres 1-4

Sabres får min ræst fær Lord Stanleys buckla... Snabbaste laget i ligan. Daniel Brier MVP..

Sen har ju Boorken fått lite kött till sin beryktade frysbox åxå: Pavel Brendl...

Anonym sa...

Tips Allsvenskan:
1.Elfsborg
2.Kalmar (om dom får ha brassarna kvar annars inte,om inte så byts platsen med malmö )
3. AIK
4.Malmö
5.Helsingborg


NHL:
Penguins-Senators 2-4
Sharks-Predators 4-2
Stars-Canucks 4-3
Wild-Anaheim 3-4
Rangers-Trashers 2-4
Flames-Detroit 2-4
Tampa-Devils 1-4
Islanders-Sabres 2-4

Vinnare blir antingen Anaheim eller Sharks :)

Anonym sa...

Kan inte mer än hålla med Jonny, blir det inte en radikal förändring dom 2-3 närmaste matcherna för Djurgården då får dom det tufft alltså, för maken till bedrövligt lag har jag aldrig skådat !! Såg matchen mot BP å jag kan säga att BP såg inte vassa ut , men djurgården såg faaan sämre ut !! Inte bland dom 6 första iår

Anonym sa...

PAVEL BRENDL!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PAVEL BRENDL!!!!!!!!!!!!!!!!!
FAAN VAD HÄRLIGT .....
äntligen kommer man få se lite grymma skott inne i läkerolen
jag tor stenhårt på succe och gissar på 50mål nästa säsong

Anonym sa...

Håller med, Persson!
Helt fantastiskt! Ny arena och vi kan slåss om de heta namnen =) Nu hoppas jag att fler köper seriebiljett i gänget =)eller att någon köper låss en loge!!!