Matchen med stort M

Ikväll är det dags för semifinalen i Champions League mellan Chelsea-Liverpool!! Oj oj vilken match och som jag har längtat efter denna! Nog för att jag alltid ogillat Sir Alex och Manchester United men de senaste åren har Chelsea och en viss herr Mourinho seglat förbi med storsteg! Jose Mourinho är säkerligen en mästerlig taktiker och tränare men är också en nonchalant, spydig, arrogant vidrig person!

Här är några av hans uttalanden inför kvällens match! Läser man hela artikeln så märker man hur han än en gång försöker lägga över allt favoritskap på Liverpool. Det finns självklart en tanke med det mesta han vräker ur sig men lik förbannat tål jag honom inte :)

"We've a lot of players with two yellow cards,It wouldn't surprise me if they chased Drogba for 90 minutes to see if he can get a yellow card"
Min förhoppning är att überfilmaren Drogba blir varnad av domare Merk för filmning. Oj vad jag skulle njuta :)

"They are favourites because in the year 2007, we've played 27 matches and Liverpool play three or four"
Nja nu tog han väl i lite och sen är det ingen som tvingar honom att vägra vila spelare ens i ligacupen.

"Now we have a lot of injuries and a suspension, added Mourinho"
Robben och Ballack är skadade och Essien är avstängd så självklart är det avbräck för Chelsea men samtidigt den verklighet alla topplag upplever men ingen gnäller så mycket om skador som Mourinho vars lag ändå varit väldigt förskonade mot skador tidigare.

Jag hoppas på detta laget från start:
---------------Reyna---------------
Finnan, Agger, Carragher, Arbeloa
Gerrard, Mascherano, Alonso, Riise
-----------Kuyt----Crouch-------

Helt omöjligt att välja mellan Crouch/Bellamy för mig trots helt olika spelstilar. det blir nog bra vilket som och dessutom är formstarke Pennant på bänken.

Idag har jag tänkt en del på kompisen Mange som gick bort förra sommaren. Vet hur gärna han hade velat uppleva den här matchen och det är trist att inte kunna se matchen med honom. Sånt är tyvärr livet och hade det tragiska inte inträffat så hade han säkerligen tagit ledigt från jobbet idag och suttit och laddat på puben just nu gissar jag :)

Skillnaden på Liverpool vs Chelsea enligt en poet på You Tube

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Förstår att just DU har stora förväntningar på Chelsea-Liverpool Mattias. Men jag måste bara säga att det här lutar åt en tråkig 0-0 match som vanligt mellan dessa lag. STÄLLNINGSKRIG, INKAST, FILMNINGAR OCH HÖRNOR TILL FÖRBANNELSE. Alternativt att Chelsea gör 1-0 i 88:e.

På 80-talet sjöngs det om Booring booring Arsenal men just nu är unga, spelglada Arsenal mycket roligare att se på än ovan nämnda lag. Sen att dom inte är effektiva utan Henry i form är en annan sak.

MEN, det jag vill komma till ÄR:

SÅG DU MATCHEN IGÅR?? Man Utd-Milan. Vilket fartfyllt spel publiken bjuds på Old Trafford. Alltid! Du måste hålla med om att inget lag spelar mer underhållande än United på hemmaplan!!??

Kommentarer på det?

Jack71 sa...

Tänkte faktiskt skriva ett litet inlägg om den grymma matchen igår och om hur djävla kasst Stockholmsderbyt hade varit fotbollsmässigt om det inte varit för inramningen!

Jag erkänner att när Manchester United väl bestämmer sig för att tokattackera så spelar de grymt underhållande fotboll.

Du kanske kommer få rätt i att det blir ställningskrig ikväll men tråkigt blir det defenitivt INTE! ;)

Anonym sa...

Daves A tale of two Kensingtons är helt underbar, matchen ikväll blir förmodligen som bodare skriver ett ställningskrig som säkert kommer att avgöras på en individuell prestation.

Jägarn

Anonym sa...

Här har man väntat hela dan på en recension Mattias...

Anonym sa...

Orkade inte skriva en massa om Liverpool i bloggen utan debatterade förlusten på forumen istället :)

Anonym sa...

Hej Mattias!!

Hittade dig av en slump och när jag ändå gjorde det måste jag ju passa på att läsa lite. :)

Förstår att det blir många tunga tankar när Liverpool spelar. Blir påmind så fort jag ser minsta lilla klistermärket med det laget. Det är ju helt enkelt Magnus.

Har du pratat med Carita nå på senaste? Dom är ganska nyhemkomna från Australien och nu är det fullt upp med gravstenen. Hon har inte haft ork att ta tag i den, allt blir ju så slutgiltigt iom att den kommer på plats.
Och nu närmar sig ju årsdagen också.. ;(

Ha det så bra ocj lycka till med radhuset!
//Mia

Jack71 sa...

Hej Mia!

Nä tyvärr var det länge sen jag pratade med C men ska höra av mig inom kort och kolla hur de har det har jag tänkt. Ja nu när Liverpool gick till final tänker man tillbaka till 2005 när vi grabbar hade en helkväll med Magnus när Liverpool vann CL. *tungt* men men...

Ja vi kommer nog trivas i radhuset hoppas vi. Ha det!