Sommarvärme

Fredag
Ja det har ju varit en underbar helg vädermässigt lär jag säga. I Fredags körde jag lite innebandy med jobbet på eftermiddagen och sen blev det en lugn Fredagskväll. Vi käkade lite gott och tittade på det där nya Talang 2007 på fyran. Det var väl rätt ok och i alla fall mycket roligare än Lets Dance eller Så ska det låta som fredagsunderhållning enligt mig.

I Lördags
Åkte vi först till Storvik för att hämta mina sommardäck o sen vidare till Hästbo där vi lämnade dem hos en bekant som ska lägga på nya däck på mina fälgar. Efter detta åkte vi ut till Susanne o Nisse i Årsunda och grillade lite. Årets första! Grillmästare Nisse och jag tog några goda kalla öl i solen också. De bor verkligen fint där ute Susanne o hennes grabbar. Där kommer nog Nisse att trivas gissar jag o förhoppningsvis blir det många grillningar där i sommar :)

Vi var även förbi brorsan o Anna en sväng och hämtade Playstationspelet. De bor ju också väldigt fint i Årsunda och Tina o jag blir ju lite extra avis på alla som bor i mysiga hus o radhus just nu när det börjar bli vår/sommar ute. Skulle ju vara härligt att ha boende med tillgång till en egen altan och liten trädgård på sommaren. Fast det vimlar inte av prisvärda radhus/hus i Sandviken heller så det kanske blir flytt till nästa vår istället vi får väl se. Vi trivs ju ändå rätt bra i lägenheten och bor billigt också så vi är inte desperata ännu :)

Mot kvällningen åkte vi hemåt eftersom Tinas syster och hennes Jerker skulle kika förbi. Vi kikade på hockey först och sen avslutade vi kvällen med att spela en omgång Buzz. Min spelkontroll funkade inte så det blev inte så roligt för mig och Tina o jag får ta revansch på L o J nästa gång istället.

Söndagskalas
Idag har vi varit i Årsunda igen på kalas för Annas gulliga dotter Felicia som fyllde 5 år. Dessutom har brorsan o Anna fått sin nya hundvalp hem just idag så det var ju väldigt roligt att få träffa den också. Jag blir som vanligt alldeles galen i hundvalpen o vill ha en egen men nu har man ju alla fall en broder o hans flickvän som har en vovve. Alltid nåt :) Vi var där några timmar o satt mest ute i värmen o fikade o surrade.

Efter att vi kommit hem mot kvällningen blev det en kebabrulle och så kikade vi på säsongens två sista avsnitt av Prison Break. Tänk att en serie som började så hysteriskt bra kan tappa så mycket i kvalité! Pinsamt osannolikt manus många gånger så man ledsnar en hel del men men visst är det fortfarande lite spännande så man fortsätter väl kika :)

Hur som helst en helt underbar helg med denna värme och det kan ju inte vara särskilt vanligt med 22 grader varmt i skuggan i mitten av April känns det som!

4 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Dåligt med skvaller här... ;) Men hallå, har Nisse flyttat t Årsunda?!?

Anonym sa...

Ja det har verkligen varit en helt underbar helg på många olika vis!! :D

Anonym sa...

Det är väl skvaller det Lina men nja han har inte flyttat dit (än) men kanske snart :)

Anonym sa...

Haha... jo iofs var d väl det närmaste man kan komma skvaller här ;) Då vill jag ha rapport när det väl händer... :)