Hockey VM igång

Då har hockey-VM startat och man känner sig väl inte direkt lyrisk över årets upplaga av Tre Kronor. Trist att det blev så få NHL-proffs tycker jag och jag tycker även Bengt-Åke borde tagit med Tellqvist/Hedberg och Niklas Hävelid. O skulle Månsson från Brynäs bli anmäld så fattar jag inte varför man inte hellre tog hem Marcus Nilsson. Fast hur som helst kan det säkert gå skapligt ändå även om jag gissar att Kanada eller Ryssarna tar hem det.

Nåt som istället håller hög klass var ju TV3´s studioexperter igår. Christer Rockström och Leif Boork i en studio är ju mumma för hockeyälskare. Synd bara att studiovärden hette Åke "Dryg" Unger och att herrarna Boork och Rockström typ hinner säga en mening innan det åter igen är reklam eller någon tävling *suck*

I Svenska laget imponerade ännu en gång Davidssons kedja. De ser riktigt bra ut ihop medans det är rätt bedrövligt av Jönsson, Bäckis och Steen att inte producera en enda poäng mot Italien!!! Bäckström får nog köra ganska hårt i sommar om han inte ska hamna i Washingtons farmarlag och jag hoppas han kan komma igång och vill gärna se lite mer gnistor kring honom.

2 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

så här ohett har nog hockey -vm aldrig varit...men davidsson har aldrig varit bättre

Valencias 2-0 mål mot recreativo igår...ojojoj vad snyggt ...å David Silva är såååå bra!

Jack71 sa...

David Silva vill jag se i Liverpool nästa år!!!

Nä Davidsson är grym och som vi sa så unnar man en sån trevlig kille framgång och det har han ju fått nu både inom hockeyn och "annat" :)