Leifing

Kikade på 100 höjdare igår som vanligt och hajade till lite på slutet när de började prata om en Leif. Förstod nästan direkt vad som skulle komma. När vi gick på Lillsved i Stockholm 96-98 fick vi besök en dag av den här Leif och så fick vi prova "Leifing" som det heter. Vi gick mest runt sådär jättesakta som man ska gå o fnissade åt gubben som verkligen brann för detta. Han var en härlig karaktär måste jag säga vilket kanske inte framgick så bra i gårdagens program tyvärr. Love, live, leifing var hans filosofi :)

Dårarna i min klass Jocke o Rickard Krona gillar ju udda personligheter precis som Filip o Fredrik. Så de träffade den där Leif några fler gånger och blev Leifing-instruktörer med egna jackor till och med! Så Jocke körde bland annat Leifing med skolans elever när vi hade lilla elevträffen och har även kört nåt Leifing-pass inne i stan på Oasen eller vad det heter. Som vanligt när Jocke gör något har man svårt att ta honom på allvar för han driver ju oftast med allt o alla :) Jaja allt det här verkar nog ganska obegripligt och inte särskilt kul för er som inte känner till Jocke eller träffat den där Leif men för mig, Pelle och andra Lillsvedare var det ju lite komiskt att se att han dök upp i 100 höjdare!

3 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Haha, ja nog var han en skön prick den där Leif! Kul att du också provat på Leifing med honom!!

Anonym sa...

Japp jag är nästan Leifing-expert ska du veta ;) Så nu känner vi en varsinn "höjdargubbe" då Linda! Du Disco-Kjelle och jag Leifing-Leif :)

Unknown sa...

Även om det var länge sedan som det programmet gick så måste jag skicka ett inlägg.
Gick i "Norden" på Lillsved 97-98 i samma klass som "Jocke-Livräddare" å "Dansk-Sören",å var också med på den där Leifingturen runt skolan.
Även om det kändes lite lustigt då så känns det ju helt rätt idag. Leif har ju en skön inställning tycker jag. Ta tex slow food..
Nu ska jag ut i solen och spela boll å dricka öl..allt i sann Lillsvedsanda!

Johan N