Vilka går vidare?

Nu är det dags för nästa omgång i Stanley Cup-slutspelet och jag vill veta vilka lag ni tror går vidare? Rösta här nedan på vilka fyra lag som går vidare och kommentera gärna vad ni tror att det blir i de olika serierna och varför! Kräver svar av Bodare, Wanke, Pelle, Persson och Roffe åtminstone! :)

Matcherna är: Buffalo - New York Rangers, New Jersey Devils - Ottawa, Detroit - San Jose och Vancouver - Anaheim


Vilka lag går vidare i Stanley Cup?
Buffalo
New York Rangers
New Jersey Devils
Ottawa
Detroit
San Jose
Anaheim
Vancouver
Free polls from Pollhost.com

6 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Tjena grabbar!

Tror tyvärr att Buffalo gör slarvsylta av Rangers. De har 4-0 i matcher i grundserien och gör ofta mycket mål. Jagr viker ner sig när det börjar hetta till och då räcker inte heller Nyllets storform.

Ottawa-Devils kan sluta hur som helst. Valde Ottawa mest pga att det är deras tur. 4-3 i matcher och målsnålt?

Red Wings spöar Sharks med stor möda. 4-2 i matcher men det krävs sudden i tre segrar. Z börjar leverera!

Anaheim är mer allround än Vancouver som måste få igång Näslunds målskytte. Sedinarna är för ensamma och lyckas Påhlsson stressa sönder dom så vinner Anaheim relativt lätt.

Over and out!!

Jack71 sa...

Jag tror tyvärr också att Buffalo drar längsta strået i den matchserien men att det går till 7 matcher. 4-3 till Buffalo!

Sen tippar jag att Ottawa tar hem serien med 4-2. Fast med Martin Brodeur i målet kan Devils vinna mot alla.

Vill verkligen att Detroit ska gå vidare och med det superlaget de har på papperet borde de göra det. MEN det blir sällan som man vill i Stanley Cup-slutspelet så jag tippar 4-3 i matcher till San Jose som såg starka ut mot Nashville.

Sen till sist tror jag på Anaheim och den serien slutar 4-1!

Anonym sa...

Buffalo går vidare, framförallt pga sin skridskostyrka.
4-2 i matcher.

Dags för Ottawa att piffa upp sin trista slutspelstradition. Devils har stark defensiv men jag tror iaf mer på Ottawas offensiv. 4-3 i matcher.

San José har många storväxta skickliga spelare, men Detrots svenskar avgör. 4-2 i matcher.

Anaheim är starkt i varje lagdel. Litet frågetecken för Vancouvers backar. 4-1 till Anaheim.

Anonym sa...

Varför var inte Crouch med från start? missade början av 1:a hakvlek...
Så till Lord Stanley -
Buffalo sprintar ifrån Rangers, men ag tror ändå Rangers orkar vinna 2 matcher tack vare Lunkan. 4-2 till Buffalo.
Ottawa vill jag sk gå vidare, därför åker de ut med 4-3 mot Defencive förlåt Devils.
Red wings hör ju till mina favoriter = stryk med 4-2.
Sen tror jag Ducks kör över Canuckerna med 4-0... Bara Luongo kan ändra på det resultatet ( svårt för den stakarn att göra målen åxå ;)

Anonym sa...

Alla lag man håller på åker ur. Som vanligt i NHL med andra ord.

;-(

Anonym sa...

Japp det är som det brukar i NHL så det blir väl Anaheim-Buffalo i final eller nåt sånt gissar jag :(