Kalle Anka

Fortsätter med det fantastiskt mogna temat serier. Förmodligen mest Bodare och jag som tycket det är roligt men men :) Kalle Anka var en annan stor favoritserie i min ungdom och jag hade nöjet att få den i postlådan en gång i veckan under många år.

Lite typiska namn som förekommit i Kalle:
Gymnasten - O. Smidig
Mattanten - Maj. O. Näs
Doktorn - Doktor Magnesyhl
Turkisk hungrig bibliotekarie - Hammed. Massamat
Författare om barnuppfostran - R. Otting
Lärarinnan - R. Agata

Kändisbaserade namn:
Sim Basänger, Golf Dumgren, Opera Vindfri, Klant Ostwood, Bosse Sprängsten

Typiska ord:
Långtbortistan, kvack, uschiamig, skinntorr m.fl.

Kalle Quiz - Vad heter dessa åtta figurer?

7 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Översta raden fr vänster: ?, ?, Guld-Ivar Flinthjärta(gissning), Klara-Bella.
Nedre raden fr vänster: Spökplumpen, ?, Emil Örn (kärt smeknamn på undertecknad när jag var lite busig en gång i tiden), Svarte Petter.
Tror jag kunna lite mer här en på Buster quizen.

Anonym sa...

Spökplumpen kan jag.. men det var typ allt också.. *ler*

Anonym sa...

Guld-Ivar och de andra var rätt Pelle!

Är det ingen som kan 1,2 och 6:an alltså? Det tillhör ju nästan allmänbildningen! :) Ger Bodare chansen att svara sen kommer facit efter jag har varit och sprungit i Högbo!

Kan för övrigt erkänna att jag en gång i vuxnare ålder snodde med mig två Kalle Anka-tidningar hem från tandläkaren *skamsen*

Olsson hette förresten Kalle Ankas elake granne om någon minns det :)

Anonym sa...

1:an är Borstis!!!(skönt namn)
2:an är Frasse!!
6:an är Kommisarie Karlsson!!

Anonym sa...

Borstis och Svarte Petter hade jag mardrömmar om i min ungdom :(

Är inte tvåan Knase???

Anonym sa...

Knase tycker jag stämmer mer åxå???
Borstis är ju underbart namn.

Anonym sa...

Här kommer flera namn:
Jussi Böling (sångare)
Agamemnon Artefakt (museichef)
Mona Lipa (berömt konsverk)

Hasse R.