Äntligen Fredag

Semestern
Nu när semestern är slut och om man ska sammanfatta så har jag haft en rätt skön lugn semester. Tyvärr har ju vädret inte varit som man skulle önska även om alla på mitt arbete verkar tycka att det minsann inte alls har varit så illa. Vädret har väl varit ok men nog vill jag gärna ha några fler soldagar på stranden och lite mindre blåst för att jag ska bli nöjd. Bäst med semestern är att jag och Tina haft det väldigt bra ihop och att vi dessutom fått umgås mycket parvis med många av mina kompisar. Det har varit svårt att bygga upp parrelationer när man hattat mellan olika förhållanden som jag gjort men nu har vi några trevliga par att umgås med vilket känns kanon. Alla tennismatcher med Wanke har också bidragit till lyckad semester liksom besöken från Lillsvedarna Johan och Pelle.

Jobb

Har lunch på jobbet nu och då är första veckan avklarad. Vi har det väldigt lugnt just nu och helt klart känns det som jag måste börja se mig om efter ett nytt jobb men VAD är ju frågan??? :(

Min mor
I början på veckan var vi med på budgivning på ett radhus till morsan men priserna i Sandviken på radhus är numera hysteriska så vi var tvungna att ge oss. Synd för det radhuset var helt helt perfekt för henne och nu får vi fortsätta letandet. Stackars morsan ska under denna höst göra många stora förändringar i sitt liv som att slå igen affären hon jobbat i/ägt hela sitt vuxna liv, flytta från huset där hon och pappa bott sen 1980 och lite annat. Förhoppningsvis hittar vi någon lösning under hösten så att hon kan inleda ett nytt bra liv som pensionär med vovve och hitta lite nya umgängen och intressen. Kul för oss också om farmor bor ganska nära :)

Cityfest
I helgen är det Cityfesten i Gävle där man varit så ofta genom åren. Detta år känner jag mig inte alls speciellt sugen på att trängas men Tina och jag ska alla fall in på Lördag en sväng då "Palle" och Sandra har fest. Förmodligen får vi gäster från Stockholm hemma hos oss på Lördag och som hänger på ut vilket ska bli trevligt.

Barnet
Tina mår ganska bra just nu förutom hennes bäcken som strular. Hoppas det fungerar hyfsat för henne att arbeta 50% nu ett tag. Vi är i vecka 23 nu och tydligen kan barnet höra våra röster och sen känna igen dom liksom om man spelar en viss musik mm. Så nu ska jag hem och leta på nån bra Uffe-låt i helgen och tokspela he he. Det är väldigt mycket som ska inhandlas som jag aldrig haft en tanke på och när Tina visade mig listan var svimningen nära :) Nädå mycket kan vi ju handla senare förstås men det känns tryggt att jag har en flickvän som har koll och kommer bli världens bästa mamma måste jag säga.

Idag blir det tennis på eftermiddagen och som vanligt blåser det men det gynnar mig eftersom Wankes lobbar blir lidande ;) Sen blir det nog filmkväll med tacos för mig och Tina. Någon som har tips på någon bra film???

5 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Filmtipset:

Komedi: "Evan Almighty" sjuk film 3+

Drama: "The Astronaut Farmer", kul, gripande o feelgood med en fru som vet hur man ställer upp.. (tips till Tina..) ;-) 4+

Thriller: "1408" Lite konstig, men det är ju en Stephen King oxå. Krypande känsla hela filmen. 3+

Tv-serie: "Åshöjden", Alltid! 5+

Anonym sa...

Identity, fast den kanske du har sett...? Den är lite gammal, från 2003. Men bra! :)

Anonym sa...

Ja nog är det en del som ska inhandlas allt men tur att vi har tjuvstartat lite iaf då.. Hihi!!
Love U!!

Anonym sa...

Jaha ja , idag vann man tennismatchen mot olsson,trots att man lånade hans andra-racket ? Konstigt , har inte slagit bättre forehands än idag på länge, tack för lånet MATTE ;) Matchserien e väldigt tuff nu , ser ut å gå mot en riktigt jämn drabbning som vanligt, jag började året med å leda med 5-2 i matcher, varpå olsson hitta sitt drömspel å vann 6 raka, men ledningen har krympt sista dagarna till 8-7 till olsson å 1-0 i set till mig i den 16 matchen för året, vi siktar på minst 20 matcher innan årets slut!
Jag tackar min tennispartner olsson, för att han ställer upp i ur å skur å spelar mot mig, vi vet att fler e sugna å vill få med er , men det verkar hopplöst för tillfället :( men det e klart olsson å jag e nog lite väl inbitna :D , men vi hoppas vi får se fler som e sugna nästa år !
OLSSON.... imorgon vid lunch e det kvitterat! ;)

Jack71 sa...

Tack för filmtipsen. Det blir nog Åshöjden :) eller LInas filmtips senare i helgen.

Tina/Ja tur jag har en Tradera-expert som sambo :)

Wanke/
Ja ännu en match i blåst och regn runtom och stundtals på oss. Idag var jag seg som fan av nån anledning och tungt att torska två tiebreak där jag tidigare varit så stark. Bra servar och forehand idag av dig.

Ja det är tur man har dig som är lika sugen på tennis som mig annars skulle man gå och stampa frustrerat här hemma och Tina skulle ej stå ut :) Vi syns imorgon bitti kl 9 på Roland Gaross och då ska jag minska mina Unforced Errors från 200 till ca 30 ;) Jag gillar ju underlägen som du vet ;)