Ny digitalbox

Sen vi flyttade till radhuset har vi bara haft analog TV med kabelvisions utbud som ingår i vår föreningsavgift. Även om det fungerat helt ok så är det lite trist med dålig bild på vår LCD-TV och att man saknar vissa kanaler. Jag har länge suktat efter DVD eller Digitalbox med hårddisk och har nu beställt digitalboxen Topfield 5710 som ska vara en digitalbox som ger fin bild via Hdmi och har massor av bra finesser.

Kombinerar man den digitalboxen med ett Boxer-abonnemang på 24 månader så fick man ner priset en hel del. Förutom Boxers basutbud så valde jag Canal + som tillval vilket innebär ca 320 kr i månaden. Känns lite surt att betala såpass mycket när vi har de flesta kanalerna redan men det är ju det här med digitala bilden och kanaler som Canal + 1/2, Tv4 Fakta/Film, TV9 som lockar. Hade grym beslutsångest om vi skulle välja Boxer eller Canal Digital men nu väljer jag bort möjligheten att få HdTv och Pay Per View eftersom detta passar oss bättre och blir billigare. Var även kluven över att binda oss till Boxer 24 månader eftersom det tydligen ska hända massor i början av 2008 men nu kör vi på det här hur som helst.

Själva Topfield-boxen verkar grym måste jag säga och om jag tidigare klagat på att man måste vara teknikgeni för att få ut det bästa av dator, Lcd mm. ska ni bara veta vilken djungel detta med digitalboxar är! Man kan ladda hem massor av tillägg (Taps) som får den att fungera bättre och bör ju uppgradera firmware för att få bort lite buggar men jag får lösa sånt efter hand.

Det bästa är ju att man aldrig kommer vara bunden till vissa tider vid tv:n utan på ett lätt sätt kan spela in och kika på fotboll eller babyakuten ;) när vi har tid och vill. Många på forumet hade fått pluspoäng i hemmet av sina fruar och barn för digitalboxen så jag hoppas även min flickvän kommer uppskatta teknikgalningens senaste inköp :)

Nu får det räcka med teknik-inköp för några år känns det som och kommande shoppingobjekt är en barnvagn!

0 Kommentarer - Skriv gärna!: