VM i Osaka

Jag tycker mycket om att kika på friidrott så nu trivs jag när det är VM!

Carolina Klüft är ju verkligen fantastisk men lider ju av att hon så ofta har överträffat sig själv så att man nästan blir besviken när hon inte gör pers inom varje gren. En suverän insats ännu en gång och skönt att höra Miro Zalar i radion som inte hycklar med konkurrenten Blonskas tvivelaktiga bakgrund.

Sanna Kallur springer final imorgon och det var nog bra för svensk media och många svenskar att se att det finns fler konkurrenter än Perry som kan ta guldet. Visst kan allt hända och men tar hon medalj så är det oerhört stort. Jag tycker ibland media håsar upp svenskarna så att deras insatser av vissa anses vara besvikelser vilket är lite synd.

Johan Wissman imponerar ju också stort o tänk vad roligt om han kunde göra en bragd och ta sig till final. Kanske kan han göra en tid ner mot 44.75 eller nåt?

Mustafa Muhammed gjorde också en grym insats men hade förstås inget att sätta emot Kenyanerna när de drog upp långspurten. "Det var länge sen jag var så här trött" sa Musse efter loppet. Konstigt! :)

Det blir spännande imorrn hur som helst med häckfinalen, Wissman i semi och sen höjdhoppsgrabbarna!

Officiella sajten med tider >>

O glöm inte att SVT sänder på webben ifall man ej kommer åt en tv! När det gäller SVT så tycker jag det hörs rätt tydligt att Jonas Karlsson och Gärderud inte riktigt kommer hundra överrens. Mycket irritationer där emellan. Många väljer tydligen att se friidrotten på Eurosport för de anser att kommentatorerna där är överlägsna så man kanske ska prova det. Fast själv anser jag Hård, Karlsson o Gärderud är bra också.

1 Kommentarer - Skriv gärna!:

Anonym sa...

Inspelning pågår för fullt härhemma... ;-)